بازدید مدیر کل کانون پرورش فکری  و کارشناسان از ایستگاه هواشناسی بندرعباس

مدیر کل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان هرمزگان از ایستگاه هواشناسی سینوپتیک بندرعباس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، ناهید سلیمانی مدیر کل کانون پرورش فکری با همراهی کارکنان اداره کل کانون و مربیان مرکز تخصصی علوم بندرعباس از ایستگاه هواشناسی سینوپتیک بازدید کردند.

در این بازدید کیانوش عارفی  معاون  ادره کل هواشناسی بندرعباس ضمن توضیحاتی در خصوص هواشناسی سینوپتیک گفت: در هواشناسی، این اصطلاح تخصصی در اشاره به استفاده از اطلاعات هواشناسی به دست آمده به طور هم‌زمان دریک منطقه وسیع به منظور ارائه تصویر جامع و لحظه‌ای از جو گفته می‌شود.

وی افزود: ایستگاه‌های سینوپتیک هواشناسی ایستگاه‌هایی هستند که به طور هم‌زمان در سراسر دنیا بر اساس ضوابط و مقررات سازمان جهانی هواشناسی به طور ۲۴ ساعته موظف به اندازه‌گیری و تهیه پارامترهای جوی و ارسال آن‌ها به شبکه مخابرابتی، به ترتیب سه ساعت به سه ساعت به نام سینوپ وساعت به ساعت به نام متار می‌باشند.

معاون اداره هواشناسی و تحقیقات بندرعباس خاطر نشان کرد: ایستگاه‌های سینوپتیک انواع مختلفی از جمله اصلی- تکمیلی و فرودگاهی دارند. و درایران ایستگاه‌های اصلی هواشناسی وابسته به سازمان هواشناسی می‌باشند که در این ایستگاه‌ها آمار دما، بارندگی، نم نسبی، باد، تبخیرو سایر متغیرهای هواشناسی به صورت منظم ساعت به ساعت وروزانه اندازه‌گیری می‌شود.

همچنین در این بازدید آشنایی و اهمیت و نقش هواشناسی در سایر بخش‌های جامعه نظیر کشاورزی، هوانوردی، بلایای طبیعی نظیر سیل و ... بررسی شد.

در ادامه این بازدید نشست مشترکی  با سعید رنجبر مدیر کل هواشناسی هرمزگان  برگزارشد که نتیجه این جلسه تعامل بین دو دستگاه در زمینه‌ی آشنایی کودکان ونوجوانان با مسائل مربوط به هواشناسی و نقش آن درجامعه بود.

همچنین قرار شد بخشی ازمرکز تخصصی علوم کانون بندرعباس به علم هواشناسی اختصاص داده شود و تجهیزات آن توسط اداره هواشناسی، جهت آشنایی کودکان ونوجوانان تهیه گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =