کارگاه آموزشی سرود در کانون قم برگزار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، کارگاه تخصصی سرود را با حضور سهیل مطیعا برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم،  کارگاه آموزشی ۱۲ ساعته‌ی سرود، در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت با همراهی ۴۰ نفر از کارشناسان، مسئولین مراکز و مربیان فرهنگی‌هنری در محل سالن همایش‌های مرکز شماره ۹ با حضور سهیل مطیعا، دبیر انجمن سرود کانون کشور و دانش‌آموخته رشته‌ موسیقی از دانشگاه موسسه آموزش عالی کنسرواتوار تهران برگزار شد.

سهیل مطیعا از فعالیت سرود به عنوان ابزاری برای جذب بیشتر مخاطب کودک و نوجوان یاد کرد و در این راستا آگاهی هر چه بیشتر مربیان فرهنگی‌هنری مراکز از موسیقی و سرود را ضروری دانست.

دبیر انجمن سرود کشور در ابتدا اصول و مبانی موسیقی و گروه کُر را تعریف و سپس به آموزش الفبای موسیقی،  خط حامل و انواع نُت پرداخت تا اهمیت و لزوم اطلاع از این مهم را در تشکیل گروه سرود بیان کند.

آشنایی و آموزش سلفژ و آواهای موسیقیای و تشخیص کوک و فالش خوانی در مرحله‌ی اول تشکیل گروه‌سرود به‌صورت عملی از دیگر فعالیت‌های این کارگاه آموزشی بود.

مطیعا همچنین از تقسیم‌بندی صدای زنان و مردان در گروه کُر گفت و تکنیک‌های مختلف سرود را برای حاضرین تشریح کرد. آموزش رهبری و تاثیر ایشان بر نظم و هماهنگی گروه از دیگر فعالیت‌هایی بود که به‌صورت عملی انجام شد و با استناد از نقاط قوت و ضعف اجراها، همکاران شرکت‌کننده در این کارگاه دو روزه را با مدل صحیح رهبری آشنا کرد.

تشکیل گروه سرود و تمرین سرود خاطره‌انگیز «یادش بخیر کانون» و اعمال تکنیک‌های مختلف از جمله فاصله‌خوانی، دیلِی، زیر صدا و ... از فعالیت‌هایی بود که با استقبال زیاد مربیان فرهنگی‌هنری کانون استان قم روبه‌رو شد.  

سهیل مطیعا از حساسیت و ضرورت تشکیل انجمن سرود، پیش از آغاز جشنواره کشوری در تمام استان‌های کشور گفت و افتتاحیه‌ی انجمن سرود استان قم، از فعالیت‌های جنبی این کارگاه آموزشی ۲ روزه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =