نشست مسئولان مراکز کانون آذربایجان غربی با معاون فرهنگی

نشست مسئولان مراکز کانون استان آذربایجان غربی با حضور محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجتمع شهید فرخی کانون استان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان در این نشست که با موضوع تبیین برنامه‌های معاونت فرهنگی کانون در سال ۹۸ برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش‌ مربیان استان در کسب موفقیت‌های اخیر بین‌المللی، این توفیق‌ها را بیانگر ظرفیت‌های کانون در کشف و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

معاون فرهنگی کانون افزود: در بحث انتخاب مربیان نمونه باید توجه داشت که خدمات مناسب فرهنگی را زمانی می‌توان ارائه داد که مجموعه مراکز بتواند موفق باشند از این‌رو در سال ۹۸ رویکرد کانون انتخاب مراکز برتر کشور است و البته در این مسیر مقایسه یک مرکز با مراکز دیگر نخواهد بود بلکه هر مرکز با توجه به ظرفیت و شرایط خود آن مرکز مقایسه خواهد شد.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری زمانی به ثمر خواهد نشست که کودکان و نوجوانان با مهارت‌های زندگی به صورت کاربردی آشنا شوند و رشد و تعالی فکری را در اجتماع به صورت گروهی تجربه کنند.

معاون فرهنگی کانون با تاکید بر اهمیت تشکیل انجمن‌های تخصصی هنری در استان‌ها، این امر را تلاشی در جهت تربیت و پرورش نسل جدیدی از هنرمندان با معیارها و نیازهای ایران اسلامی عنوان کرد.

زمردیان با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب فعالیت‌های مراکز مختلف کانون به گروه مخاطبان گفت: با توجه به خدمات گسترده، باکیفیت و ارزان قیمت کانون در حوزه‌های مختلف کتاب‌خوانی، قصه‌گویی و سایر فعالیت‌های هنری و ادبی ضرورت دارد تا خانواده‌ها با این خدمات آشنایی بهتری پیدا کنند.

وی گفت: فراموش نکنیم که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و طبیعی است در این شرایط کودکان و نوجوانان ما نیاز به نشاط و امیدآفرینی دارند و کانون در این شرایط باید نقش خودش را به خوبی ایفا کند.

وی گفت: وقتی تورم بر سبد خانوار اثر بگذارد به‌طور طبیعی حوزه فرهنگ در این سبد کم‌رنگ‌تر خواهد شد و کانون می‌تواند با خدمات گسترده، متنوع و ارزان قیمتی که دارد که این خلاء را برای خانواده‌ها پر کند. از همین رو نیازمند تلاش جدی برای معرفی فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی گسترده به متقاضیان هستیم.

زمردیان خاطرنشان کرد: در حوزه انجمن‌های ادبی به لطف خدا، همکاری استان‌ها و پی‌گیری حوزه آفرینش‌های ادبی تعداد انجمن‌های کانون از ۳۷ به ۷۵ رسیده است و جداسازی انجمن شعر از انجمن قصه و داستان از برنامه‌های پیش روی حوزه‌ آفرینش‌های ادبی است.

وی تولید آثار منتخب شعرای معاصر برای نوجوانان را از دیگر برنامه‌های پیش روی کانون در سال ۹۸ عنوان کرد و افزایش کیفی و کمی انجمن‌های ادبی و هنری کانون را گامی مؤثر در جهت جذب و پایدار سازی اعضای نوجوان در کانون دانست.

پرداختن به موضوع نمایش‌های صحنه‌ای در کنار نمایش عروسکی از دیگر مباحث مطرح شده از سوی معاون فرهنگی کانون در این نشست بود.

بیان دیدگاه‌ و طرح پرسش‌های مسئولان مراکز از معاون فرهنگی کانون از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =