دومین کارگاه ایده‌پردازان رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی برگزار شد

دومین کارگاه ایده‌آزاد اسباب‌بازی با حضور ایده‌پردازان منتخب و طراحان این رویداد برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ابتدای این کارگاه آیدین‌ مهدیزاده‌تهرانی دبیر این رویداد درباره نحوه تکمیل ارائه‌ها و ارسال آن به دبیرخانه تا روز ۲۵ فروردین توضیح داد که محوریت این صحبت‌ها شامل یک پاورپوینت ۶ اسلایدی معرفی ایده در یک جمله «محصول شما چیست؟»، «محصول چه اجزایی دارد؟» و «عملکرد محصول چگونه است؟» بود.

در ادامه کارگاه، ایده‌پردازان سوال‌هایی درباره نحوه ارسال ایده‌ها و نکته‌هایی که باید در طرح رعایت شود مطرح کردند که مهدیزاده در پاسخ به این سوال‌ها بیان داشت که ایده‌های نهایی رویداد باید در روز پایانی نمود عینی داشته و قابلیت بازی‌آزمایی داشته باشند. 

به گفته‌ی وی ایده‌پردازان باید مباحث تولیدی را در نظر گرفته و طرحی ارائه دهند که ابعاد منطقی تولید و فرایندهای ساخت آن واضح و مشخص باشد. در ادامه این کارگاه «علی‌اکبر پَرَج» نماینده ستاد توسعه فن‌آوری‌های نانو به عنوان مهمان در این برنامه شرکت و مباحثی درباره فعالیت‌های ستاد نانو و قابلیت‌های این مرکز ارائه دادند.

در این ارائه ضمن بیان ظرفیت‌های موجود در فن‌آوری نانو در عرصه‌های مختلف صنعت و خدمات، به کاربردهای این فن‌آوری در حوزه اسباب‌بازی و ارزش افزوده‌ای که این فن‌آوری می‌تواند برای صنعت اسباب‌بازی ایجاد کند (چه در کاهش قیمت تولید و یا افزایش مزیت‌های رقابتی) اشاره شد. 

همچنین در این برنامه «پَرَج» آمادگی مرکز توسعه فن‌آوری‌های نانو برای همکاری با رویداد ایده‌آزاد و ایده‌پردازان علاقه‌مند به استفاده از فن‌آوری نانو در طرح‌های خود را اعلام کرد. 

در ادامه این کارگاه صمد خطیبی و امیر آئین مربی‌های ایده‌آزاد با ایده‌پردازان چند تکنیک مطرح در توسعه ایده را تمرین کردند و ایده‌پردازان تمرین‌های انجام شده را ارائه دادند. 

در پایان جلسه، ایده‌پردازان و شرکت‌کنندگان متخصص در کارگاه به پرسش و پاسخ و بیان نکته‌هایی درباره ایده‌های منتخب پرداختند و در نهایت دبیر رویداد درباره ادامه فرایند رویداد اعلام کرد؛ که ایده‌پردازان بعد از این دو کارگاه آموزشی باید طرح‌های خود را با توجه به نظرهای متخصصان کامل و اصلاح کرده و تا پایان روز ۲۵ اردیبهشت به دبیرخانه رویداد ارسال کنند تا تمامی طرحی‌های منتخب در مرحله دوم داوری شوند.

این کارگاه روز ۱۵ اردیبهشت سال‌ ۱۳۹۸ از ساعت ۱۴ تا ۱۹ با حضور ایده‌پردازان منتخب و متخصصان رویداد در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار شد.

مراسم پایانی دومین رویداد ملی ایده‌آزاد از سوی اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون و شورای نظارت بر اسباب‌بازی روز ۲۷ خرداد سال ۹۸ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =