اجرای طرح "هم قصه هم تماشا" در روستاهای مازندران

با اجرای طرح "هم قصه هم تماشا" از این پس کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری مازندران به اجرای نمایش برای کودکان ونوجوانان روستاهای تحت پوشش می پردازد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، مدیر کل این کانون با بیان اینکه کانون پرورش فکری مازندران اهتمام ویژه‌ای در گسترش عدالت فرهنگی در روستاهای استان دارد از طرح  "هم قصه هم تماشا"  ویژه  کتاب‌خانه‌های سیار روستایی خبر داد.

محمدعلی یزدان‌شناس افزود: این طرح‌ ازبرنامه‌های سال 98 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می شود که طی آن مربیان سیار روستایی بعد از کسب مهارت به اجرای تئاتر کوچک در روستاهای تحت پوششان می پردازند.

وی اظهار داشت: نمایش یکی از فعالیت‌های 40 گانه کانون است که مربیان کانون از طریق آن مفاهیم و محتوای تربیتی را به کودکان ونوجوانان منتقل می نمایند و این درحالی ست که بچه‌ها نیز ارتباط موثری با هنرهای نمایشی برقرار می کنند.

 یزدان شناس ادامه داد: تئاتر کوچک طرحی‌ست که پیش‌تر از سوی مرکز تولید تئاتر کانون برای اجرا در روستاهای شکل گرفت که  مربیان سیار روستایی با کم ترین امکانات صحنه‌ای و با عروسک گردانی به اجرای نمایش می پردازند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران تصریح کرد: این طرح با هدف: توان‌مندسازی مربیان سیار روستایی در زمینه اجرای فعالیت‎های نمایشی- غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان روستایی و هم‌چنین تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان روستا جهت حضور در برنامه‌های کانون در کتاب‌خانه‌های سیار روستایی: نکا، میاندرود، بند پی بابل، شیرگاه و فریدونکنار اجرا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =