موزه تاریخ کانون فرصتی برای آشنایی کودکان با پیشینه ایران است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در روز جهانی موزه طی بازدید از موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این موزه را فرصتی برای آشنایی کودکان با تاریخ و توانمندی‌های ایران دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روز شنبه ۲۸ اردیبهشت و هم‌زمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، مرتضی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳، سجاد سبحانی‌صراطی معاون شهردار منطقه ۱۳ و تعدادی دیگر از مدیران شهرداری، از موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کردند.

در این بازدید حق‌شناس از بخش‌های مختلف این موزه دیدن کرد و به تماشای نقالی بخشی از شاهنامه فردوسی از سوی یکی از دختران نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در پایان بازدید خود درباره جایگاه کانون، تأکید کرد: کانون یکی از مجموعه‌های تأثیرگذار در تربیت و استعدادیابی نسل‌های آینده‌ساز کشور در خلال شش دهه گذشته بوده است. از این کانون توانسته‌ایم چهره‌ها و شخصیت‌های بزرگی را به جهان معرفی کنیم نظیر زنده‌یاد عباس کیارستمی که از چهره‌های معرفی شده از سوی کانون بود و توانست در سطح جهانی نام ایران را سربلند کند.

حق‌شناس درباره تأثیرگذاری موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز بیان کرد: خوشبختانه موزه تاریخ کانون در منطقه پر استعداد و جای حساسی قرار گرفته و دوباره آماده‌سازی این موزه نیز با کمک شهرداری شکل گرفت که از دوستان خود در این بخش قدردانی می‌کنم. امیدوارم موزه تاریخ کانون فرصتی را برای کودکان این شهر و استعدادهای ارزشمندی که در آن زندگی می‌کنند ایجاد کند تا به درستی با تاریخ ایران و توانمندی‌های کشورمان آشنا شوند.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: موزه تاریخ کانون فرصتی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند که خود را بازیابی کنند و امیدوارم برای آینده کشور مثمرثمر باشند.

گفتنی است موزه تاریخ کانون اولین موزه تخصصی کودک و نوجوان و تنها موزه تخصصی با موضوع تاریخ است که دارای بخش‌هایی همچون تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کره، سالن نمایش و... است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =