کد خبر: 288339
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
بازدید 514
گرامی‌داشت حماسه‌ی سوم خرداد در کانون سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی سال‌روز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با برپایی نمایشگاه و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به‌مناسبت سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، یاد و خاطره شهدای هشت‌سال دفاع مقدس را با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی با عملیات بیت‌المقدس، انتقال مفاهیم اسلامی و ارزش‌های انقلاب به مخاطبان کودک و نوجوان، گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی، نمایشگاه عکس «یاد یاران» به‌مناسبت سال‌روز آزادسازی خرمشهر به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی وقایع هشت‌سال دفاع مقدس با  حضور فرماندار، جمعی از مسئولان شهرستانی، خانواده شهدا، جانبازان، اعضا و والدین گشایش یافت و بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز پسر از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.

ویژه‌برنامه‌ی راویان خرمشهر با هدف معرفی شخصیت و زندگی شهید محمد جهان‌آرا و برگزاری کارگاه بحث کتاب «تانک آزوها» در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود اجرا شد.

در آستانه‌ی سوم خرداد به‌منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، نشست تخصصی «ایثار تا رویش» با دعوت از مهدی خادمیان، مدیر دفتر فرماندهی نیروی هوایی ارتش ایران، نویسنده و شاعر کتاب «راه خورشید» و هم‌چنین انجمن ادبی لبخند انار با دعوت از زینب دولتخواهی نویسنده کتاب «هویت ملی در اشعار قیصر امین‌پور» با بررسی عرفان و حماسه در اشعار قیصر امین‌پور در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان برگزار شد.

ویژه‌برنامه‌ی «مهمانی آسمان» همراه با ضیافت افطار و آیین تجلیل از محمدعلی کارگر مطلق رزمنده دفاع مقدس و معاون گردان عملیات بیت‌المقدس با حضور حسن ارگی فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی برای اعضای کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری کانون مهدی‌شهر اجرا شد.

کارگر مطلق در نشست صمیمی با اعضا به بیان خاطرات دوران جنگ و بازسازی عملیات بیت‌المقدس پرداخت و در پایان با تقدیم هدیه‌ای به‌رسم یادبود از زحمات ایشان در واقعه‌ی سوم خرداد قدردانی شد.

امیر محمد مراد علیان و محمدیاسین گوهری دو عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر نیز در ویژه‌برنامه‌ی سوم خرداد که با حضور فرزاد اسماعیلی دستیار و مشاور فرمانده کل ارتش، امام جمعه، معاون فرماندار، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد به اجرای روایت‌خوانی به گویش مهدی‌شهری پرداختند.

ویژه‌برنامه‌ی فتح نور با حضور بیش از ۱۰۰ عضو کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان برگزار و فعالیت‌هایی مانند معرفی کتاب «سقوط خرمشهر»، «آی ابراهیم» و «تانک آرزوها»، معرفی سرزمین خرمشهر، معرفی واقعه‌ی آزادسازی خرمشهر، معرفی شهدای فتح خرمشهر، مسابقه جدول و...، اجرا شد.

برگزاری کارگاه ادبی ویژه ۳۰ عضو پسر نوجوان و تشویق آنها به خلق اثر به زبان طنز از برنامه‌های دیگر مربیان در این مرکز بود.

آیین گشایش نمایشگاه شمیم دوست به‌مناسبت سال‌روز آزادسازی خرمشهر با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان و جمعی از مسئولان شهرستانی و ۵۰ عضو نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه برگزار و با استقبال اعضا و والدین روبرو شد.

این نمایشگاه مجموعه ۳۴  اثر برگزیده نشریه‌دیواری اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با موضوع ایثار و شهادت است و علاقمندان به‌مدت ۱۰ روز می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

کارگاه کارت‌پستال‌سازی و مسابقه کتابخوانی کتاب «حلزون من گم شده» نیز در مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام برگزار شد.

مربیان مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان در سال‌روز آزادسازی خرمشهر به معرفی شخصیت شهید محمد جهان‌آرا پرداختند.

گفتنی است؛ در سایر مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان علاوه بر فضاسازی و تبلیغات محیطی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری مانند قصه‌گویی، خاطره‌گویی، بحث کتاب، معرفی کتاب، شعرخوانی و...، اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =