کد خبر: 288370
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
«راز آواز» بازنشر شد

«راز آواز» اثری از مژگان شیخی داستانی با موضوع دوستی و همکاری برای ششمین بار از سوی کانون پرورش فکری وارد بازار کتاب کودک شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نوک طلا بلبل کوچکی است که آوازش را گم کرده است. او در صدد پیدا کردن آوازش است و در این راه از خیلی از دوستان و رهگذران سراغ گم‌شده‌اش را می‌گیرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «نوک طلا خسته شد، رفت و کنار گل سرخ نشست. همان گلی که هر روز برایش آواز می‌خواند. بال‌هایش را بست و سرش را لای پرهایش پنهان کرد. گل سرخ آرام از خواب بیدار شد. خمیازه‌ای کشید، نوک طلا را دید. گل‌برگ‌هایش را تکانی داد و گفت: «نوک طلا، بلبل زیبا، چرا امروز غمگینی؟ چرا آواز نمی‌خوانی؟» نوک طلا سرش را از لای پرهایش بیرون آورد و گفت: «دوست خوبم، نمی‌توانم بخوانم. آوازم را گم کرده‌ام. تو آوازم را ندیده‌ای؟»

بر این اساس «راز آواز» که از سوی خشایار قاضی‌زاده تصویرگری شده و مناسب گروه سنی ۷ سال به بالا است نخستین بار در سال ۱۳۷۵ منتشر شده است.

این کتاب در ۲هزار و ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۵هزار تومان به دست مخاطبان رسیده است. پیش‌تر نیز ۶۷ هزار نسخه از کتاب «راز آواز» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =