ویدا ملکی رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی شد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی ویدا ملکی را به‌عنوان رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی منصوب کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری رییس شورای نظارت بر اسباب‌بازی در این حکم موضوع اسباب‌بازی و سرگرمی‌های فکری را از جمله حامل‌های موثر فرهنگی و عوامل اثرگذار بر معماری هویتی آینده‌سازان ایران اسلامی دانسته و تاکید کرده است: شورای نظارت بر اسباب‌بازی به عنوان مرجع تشخیص و ارزیابی سرگرمی و اسباب‌بازی در کشور علاوه بر نقش نظارتی و کنترلی، در حوزه جهت بخشی، هدایت سلیقه‌ها و حمایت از تولیدات این صنعت نیز نقش‌آفرین است.

وی حمایت ویژه از تولید اسباب‌بازی‌های ملی که امکان رقابت در بازارهای بین‌المللی دارند در کنار توجه ویژه به نظارت ضابطه‌مند بر اصول و ارزش‌های فرهنگ ایرانی در ارتباط با این صنعت را یکی از هدف‌های اصلی پیش‌روی این شورا برشمرده است.

رییس هیات ‌مدیره کانون اثرگذاری، هماهنگی و هم‌راستایی منطقی بین معیارها و شاخص‌های نظارت در این شورا با ملاک‌های تولید یا انتشار دیگر محصولات جانبی فرهنگی مرتبط (هم‌چون انیمیشن‌های غیر ایرانی) در دیگر نهادهای فرهنگی کشور را ضروری دانسته است.

نظری در پایان این حکم از رییس جدید دبیرخانه و همکاران شورای نظارت بر اسباب‌بازی خواسته است با تلاش عالمانه و همت مجدانه و از رهگذر ملاحظه سیاست‌های کلان فرهنگی کشور ضمن هماهنگی با مسئولان و دستگاه‌های مرتبط، در مسیر تحقق اهداف کانون قدم‌های موثری بردارند.

بر اساس این گزارش ویدا ملکی پیش‌تر مسئولیت موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بر عهده داشت.

این مسئولیت پیش از این بر عهده محسن حموله بود که اکنون مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =