کارگاه تخصصی نمازشناسی و شیوه‌های دعوت به نماز در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: نماز نسخه‌ی شفابخشی است که اندیشیدن به فلسفه‌ی مفاهیم بلند آن تمرینی است برای خوب‌زیستن و رسیدن به سعادت ابدی

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه تخصصی نمازشناسی و شیوه‌های دعوت به نماز، ویژه‌ی کارکنان کانون استان، برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در خصوص ضرورت برگزاری چنین نشست‌هایی گفت: خداوند به همه‌ی بندگان خود کرامت انسانی داده و انسان برای تکامل خلق شده است و «نماز» کلید رسیدن به کمال و سعادت ابدی و  تمرینی برای خوب‌زیستن است.

معصومه هادی در ادامه با تاکید بر ضرورت تفکر در نماز افزود: ذکرها و حرکت‌های نماز دارای مفاهیم بلندی است که نسخه‌ی شفابخشی برای زندگی همه‌ی ماست از این‌رو ضروری است در مورد نماز و فلسفه‌ی آن بسیار بیندیشیم تا نه از سر عادت، بلکه از سر نیاز به درگاه بی‌نیاز آن را انجام دهیم.

وی هم‌چنین «نماز» را دریای بیکرانی دانست که بر سلامت روح و جسم انسان تاثیر می‌گذارد و خداوند آن را به جانشینان خود در زمین هدیه داده است.

هادی در پایان اظهار امیدواری کرد: همکاران ضمن پژوهش عمیق‌تر در نماز، آن را با خلاقیت‌های خود همراه کنند و زمینه‌های انس با نماز را در کودکان و نوجوانان ایجاد کنند تا پایه‌گذار جامعه‌ای سالم باشند.

پس از سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مدرس کارگاه تخصصی نمازشناسی در خصوص چرایی خواندن نماز با حاضران گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام علی خیور در ادامه به شبهه‌هایی که از سوی نوجوانان مطرح می‌شود اشاره کرد و با استفاده از آیه‌های قرآن کریم و حدیث و روایت‌هایی که از امامان معصوم(ع) به ما رسیده به برخی از آنان پاسخ داد.

تفسیر بخشی از سوره‌ی حمد و تاثیر توجه به مفاهیم آن در زندگی، تفکر در آفرینش انسان، اهمیت نماز اول وقت، قسمت دیگری از سخنان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان بود که به صورت پرسش و پاسخ با همکاران مطرح شد.

پژوهش در خصوص مفاهیم نماز، ایجاد ذوق در کودکان و مراحل آموزش نماز به آنان و سخن‌گفتن به زبان مخاطب پایان‌بخش کارگاه تخصصی نمازشناسی و شیوه‌های دعوت به نماز بود که برای همکاران مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی زاهدان و ستاد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =