«ضربه فنی» نامزد دریافت جایزه جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا شد

«ضربه فنی» اثر غلامرضا رمضانی از تازه‌ترین فیلم‌های سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامزد دریافت جایزه بخش مسابقه چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی ایتالیا شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جایزه با عنوان «گریفن» به یکی از فیلم‌های سینمایی بخش مسابقه جشنواره جیفونی اهدا می‌شود. فیلم ضربه فنی امسال در بخش مسابقه 13 سال به بالا جشنواره  فیلم جیفونی به‌عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی کودکان و نوجوانان در جهان حضور دارد.

داستان فیلم «ضربه فنی» که به تازگی در بخش چشم‌انداز جشنواره زلین نیز به نمایش در آمده است، در باره‌ی محمد شاگرد درس‌خوان و خوبی است که یکی از شاگردان مدرسه مزاحم او می‌شود. در این میان محمد با یکی دیگر از شاگردان مدرسه به نام امیر که ورزش‌کار است آشنا می‌شود و...

جشنواره جیفونی ویژه آثار کودکان و نوجوانان است که تنها در بخش مسابقه رسمی، فیلم‌ها در 8 بخش داوری می‌شود.

بر همین اساس، سالانه بیش از هزاران کودک و نوجوان از کشورهای مختلف جهان و شهرهای ایتالیا در شش گروه‌ سنی ۳ تا 18 سال، به داوری آثار بخش‌های گوناگون این جشنواره می‌پردازند.

بر اساس این خبر، «فرانسوا تروفو» جایزه ویژه‌ای است در این رویداد هنری که از سال 1988 با نام کارگردان مشهور فرانسوی فرانسوا تروفو به یک کارگردان و یا بازیگر معروف دنیا اهدا می‌شود.

این جایزه در سال 1993 در دور بیست‌وسوم این جشنواره به زنده‌یاد عباس کیارستمی به خاطر مجموعه آثارش تعلق گرفت. همچنین جایزه اول بخش روایی چهارمین دوره این جشنواره، برای فیلم «تجربه» اثر عباس کیارستمی در سال 1974 اعطا شده بود.

جشنواره جیفونی از 28 تیر تا 5 مرداد سال 1398 (19 تا 27 ژوئیه 2019) در دهکده کوچکی به نام جیفونی واله پیانا در نزدیکی سالرنو در جنوب کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

گفتنی است فیلم «ضربه فنی» با همکاری بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۷ با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =