کد خبر: 288644
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
برگزاری کارگاه آموزشی کارگردانی تئاتر در کانون مازندران

کارگاه آموزشی کارگردانی تئاتر در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، نمایش یکی از عمده فعالیت‌های اثر گذار بوده که کانون نیز از این ابزار برای انتقال مفاهیم تربیتی در کودکان ونوجوانان بهره میجوید.

براین اساس با راه اندازی انجمن نمایش دراین این کانون، تلاش خواهد شد تا تئاتر کودک به عنوان یکی از تکنیک‌های تربیتی مورد پسند مخاطب به صورت علمی تری فعالیت نماید.

انجمن نمایش کودک  کانون مازندران که متشکل از مربیان و اعضای ارشد می باشد با هدف تولید آثار نمایشی فاخر در حوزه کودک ونوجوان شکل گرفته است و با برگزاری کارگاه‌های تخصصی تلاش می نماید تا اعضای خود را با شیوه‌های علمی این هنر تاثیر گذار آشنا سازد.

برهمین اساس، در ادامه برنامه‌های انجمن نمایش،کارگاه «کارگردانی تئاتر کودک»  با حضور «محمد عاقبتی» کارگردان تئاتر، طراح صحنه، و مدیر تولید هنرهای نمایشی از 22 تا 24 خرداد در مرکز آموزش شهرستان  چالوس برگزار شد.

این برنامه با هدف فراگیری مهارت‌های عملی کارگردانی صورت پذیرفت و مدرس کارگاه با طرح موضوعاتی  مانند: خلاصه داستان نمایش‌نامه و واکنش حسی کارگردان به آن - ضرورت اجرای نمایش و پیوستگی نگرش بومی به دیدگاه جهانی یک اثر برای وصول به ایده و سبک اجرا- ضرورت طراحی و تحقیقات و  انتخاب عوامل- برنامه ریزی و ... فراگیران را با  ویژگی‌های یک کارگردانی یک اثر فاخر  آشنا ساخت.

عاقبتی در عین حال  با اشاره به گروه هدف مربیان کانون، بر مناسب سازی متن، برای گروه سنی کودک ونوجوان تاکید کرد.

طرح بهره‌گیری از شیوه‌های خلاق در کارگردانی با توجه به امکانات، محدودیت‌ها و چالش‌ها از دیگر موارد مطروحه این کارگاه 3 روزه در مرکز آموزش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان چالوس بود.


 



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =