فعالیت‌های کانون، سبد فرهنگی متنوع و کارآمد برای فرزندان خانواده‌ها

سرپرست کانون البرز گفت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، فعالیت‌های متفاوتی را نسبت به سنوات گذشته، ارایه می‌دهدو می‌تواند سبد فرهنگی فرزندان خانواده‌های محترم را متنوع و کار آمد به خود اختصاص دهد.  

با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و فرارسیدن اوقات فراغت کودکان ونوجوانان ، ازسرپرست کانون البرز در خصوص چگونگی برنامه‌ریزی برای کلاس‌هاس تابستانی سوال کردیم.

قاسم سلیمانی، سرپرست کانون البرز، ضمن بیان اهمیت توجه به فرصت تابستان به عنوان ایام طلایی کانون گفت : ما در تمام ایام سال برای مخاطبان خود فعالیت‌های جذاب و اثربخشی را تدارک دیده و اجرا می‌کنیم و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بنا دارد به جهت کشف و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان استان ، فعالیت متفاوتی را نسبت به سنوات گذشته بنا به نیازمندی‌های حال حاضر کودکان و نوجوانان و دغدغه‌های خانواده‌های آنان، مورد توجه قرارداده و در راستای تحقق شعار " خوب زندگی کردن ، تمرین میخواهد " مجموعه فعالیت‌های ایام تابستان سال ۹۸ را با عنایت به ماموریت کانون که غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی است ارایه نماید .

بر همین اساس و با رویکردی متفاوت و با هدف جذب  و مشارکت حداکثری کودکان و نوجوانان و خانواده ها ، فعالیت های ویژه تابستانی خود با عنوان " تابستان شاد کانون پرورش فکری " متناسب با دو گروه سنی (۴ تا ۱۸ سال ) و بزرگسالان ( دانشجویان ، والدین و اولیای تربیتی) در قالب بسته های فرهنگی متنوع ، شامل کارگاه‌های تخصصی مهارت های زندگی ( برقراری ارتباط موثر، کنترل خشم، مهارت نه گفتن) ، کارگاه های هنرهای تجسمی ( نقاشی،طراحی، رنگ شناسی، سفال ، خوشنویسی ، عکاسی ، مجسمه سازی) ، کارگاه های هنرهای نمایشی ( اجرای نمایش، عروسک سازی، نمایش عروسکی ) و سایر کارگاه‌ها از جمله کتابخوانی ، نمایش خلاق ، خوانش متون تخصصی ، کاردستی، سرود ، شطرنج ، آموزش مفاهیم و قصه های قرآنی ، فن بیان و گویندگی و نجوم را در کنار فعالیت های دائمی خود در سراسر مراکز استان برگزار نماید .

این مقام مسؤول از برگزاری اردوهای ویژه خانواده‌ها در بخش نجوم و زیست شناسی خبر داد و گفت این کارکاه ها بیشتر به منظور شناسایی توان و استعداد کودکان ونوجوانان، برگزار خواهد شد .

سلیمانی در خصوص انتخاب اساتید و مدرسان هم گفت: تلاش ما در کانون آن است که از مربیان با سابقه کانون در بخش کارگاه‌های دوره‌ای و از اساتید مجرب،  به ویژه اساتید بومی در حوزه‌ کارگاه‌های تخصصی استفاده کنیم و فعالیت‌های کانون می‌تواند یک سبد فرهنگی کامل را برای خانواده‌های محترم به ارمغان آورد.به ویژه آن که فعالیت‌ها با نگاه جذب حداکثری نوجوانان هدف‌گذاری شده است.

این مقام مسؤول همچنین به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص ارزیابی عملکرد کارگاه‌ها اشاره کرده و افزود:

تدابیری اندیشیده شده است  که بر اساس  شیوه‌نامه  پس از تشکیل کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در سه یخش کارگاه‌های دوره‌ای، تخصصی و مهارت‌های زندگی، کارشناسان هر کدام از این حوزه‌ها با بازدید مستمر از کلاس‌ها نحوه‌ی اجرای مطلوب آموزش‌ها را ارزیابی کنند.

 سلیمانی در پایان گفت: کانون استان البرز دارای ۵ مرکز در سطح کرج و ۱ مرکز در هشتگرد است و علاوه بر کارگاه‌های ویژه در زمینه امانت کتاب و انجام فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان ونوجوانان فعالیت می‌کند.

علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد زمان و نحوه برگزاری کارگاه‌ها،  با شماره ۳۲۸۲۶۱۱۳ تماس حاصل کنند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =