نقش کانون در شکل‌گیری نظام شخصیتی و آگاه‌سازی افراد برای رسیدن به توسعه اجتماعی

دکتر رضا استادرحیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در جمع اعضای شورای فرهنگی کانون، بر اهمیت فعالیت‌های کانون در شکل‌گیری نظام شخصیتی افراد، در نیل به توسعه اجتماعی پایدار تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون آذربایجان شرقی، در این نشست که کارشناسان و دیگر اعضای شورای فرهنگی کانون استان حضور داشتند، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان این‌که شخصیت افراد شکل دهنده فرهنگ جامعه است، تاکید کرد: توسعه اجتماعی، بدون داشتن افراد سالم در جامعه امکان‌پذیر نیست و از آن جا که زیربنای فکری افراد نیز از دوران کودکی شکل می‌گیرد لذا نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این راستا بسیار مهم و خطیر است.

رضا استاد رحیمی، ظرفیت اجرا، هوش، تعهد و تخصص را، چهار شاخصه مهم در تشکیل نظام شخصیت کودکان و نوجوانان برشمرد و فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون که به صورت تخصصی اجرا می‌شود را دارای مولفه‌های لازم برای ایجاد رفتارهای عملی درست در مخاطبان دانست.

وی همفکری و همدلی اجتماعی را زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مورد اعتیاد عنوان کرد و در عین حال تصریح کرد: شکل‌گیری نوع تفکر و نوع نگاه فرد و میزان آگاهی او نسبت به هنجارها و ناهنجارها، تأثیر عمده‌ای در افزایش یا کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و کانون نشان داده است که می‌تواند در این زمینه بسیار اثرگذار باشد. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از همکاری و تعاملات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ایفای نقش مؤثر در بخش‌ فرهنگ‌سازی و آموزش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد.

علی بینش مدیر کل کانون استان نیز در سخنانی با اقدامات و فعالیت‌های کانون در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مخاطبان از طریق فعالیت‌های مراکز هنری و ادبی و آموزش‌های غیرمستقیم تصریح کرد: دوره‌های مهارت‌های زندگی در موضوعات مختلف و مرتبط در کانون با جدیت دنبال می‌شود و مراکز فرهنگی هنری کانون نیز در تمام فصول سال با دعوت از صاحب‌نظران و کارشناسان اقدام به برگزاری دوره‌های مربوط به مهارت‌های زندگی می‌کنند. وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۵۰ کارگاه مهارت زندگی که مراکز کانون برگزار شده است بر آمادگی کانون برای افزایش همکاری‌ها و تعاملات تأکید کرد. 

در پایان این جلسه اعضا و میهمانان از فعالیت‌های مجتمع کانون تبریز بازدید کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =