برای سخنوری باید موانع را از سر راه برداریم و از دیده شدن نترسیم

اولین همایش سخنوران نوجوان مراکز کانون استان آذربایجانغربی به مدت یک روز در محل سالن آمفی تئاتر مرکز ۳ اورمیه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان آذربایجانغربی اولین همایش سخنوران نوجوان مراکز استان در محل سالن مرکز ۳ اورمیه با شرکت ۳۱ نفر  از اعضا با تدریس دکتر علیرضا حسین پور عضو هیات علمی دانشگاه به مدت یک روز برگزار شد.

دراین نشست دکتر حسین پور ضمن اشاره به شیوه های مهم وتاثیر گذار در سخنرانی ازجمله؛ شمرده حرف زدن، تقسیم نگاه، برقراری ارتباط با مخاطب، اعتماد به نفس،منظم و منسجم بودن، هوش کلامی را در قدرت بیان ضروری و کلیدی عنوان کرد و گفت: قدرت بیان دفاع از حقوق شخصی است که درصورت تمرین وممارست تقویت می شود .

وی بر شوخ طبعی مربیان تاکید کرد و گفت :اگرشوخ طبع نباشید نفوذ نخواهید داشت. حسین پور با اشاره به اهمیت ارتباط کلامی گفت: تقریبا هرکس در زندگیش در شرایطی قرار می گیرد که باید برای جمعی صحبت کند ،از عقایدش دفاع کند،یا لازم باشد کسی را متقاعد کند پس بهتر است خودمان را برای آن روز آماده کنیم.

  زهرا آبسوران معاون فرهنگی استان در مورد طرح سخنوران نوجوان گفت: این طرح در سال ۹۷ در مراکز استان برای گروه های سنی ۱۲تا ۱۷ سال به صورت کتابخانه ای با اهداف ذیل اجرا گردید:

آشنایی اعضای نوجوان با شیوه های صحیح بحث وگفتگو

تقویت قدرت بیان و ارتباط گفتاری اعضا

تقویت اعتماد به نفس و روحیه انتقاد پذیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =