کد خبر: 288786
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
بازدید 832
والدین ضلع گمشده مثلث کانون

مرکز فرهنگی هنری رفسنجان۱ اولین جلسه اولیا و مربیان مرکز را برگزار کرد و شورای فرهنگی مرکز را با عضویت والدین اعضا تشکیل داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، اولین جلسه‌ی اولیا و مربیان مرکز فرهنگی هنری رفسنجان۱ در آخرین هفته بهار ۹۸ با حضور والدین اعضا و مربیان در مرکز تشکیل شد.

براساس این خبر، در ابتدای جلسه بعد از خوش‌آمدگویی به والدین هر کدام از مربیان به توضیحات و توصیه‌های لازم به والدین در خصوص کارگاه های تابستانی پرداختند. در این جلسه که با حضور حدود ۱۰۰ نفر از اولیا و مربیان برگزار شد، مربیان از موانع و مشکلات موجود در زمینه کلاس تخصصی خود گفتند و ضمن آگاهی دادن به والدین خواستار هماهنگی بیشتر برای بهره بردن هرچه بهتر فرزندانشان از برنامه های کانون شدند.

این در حالی است که، زهرا قدیری مربی ادبی کانون رفسنجان از اهمیت کارگاه ادبی و تاثیرات آن روی افکار و احساسات اعضا صحبت کرد و از ضرورت کارگاه نوشتن خلاق برای آغاز این فعالیت نام برد.

نگین خاندانی مربی نقاشی مرکز نحوه ی فعالیت این کارگاه را در مرکز به صورت غیر مستقیم و مفهومی دانست و از والدین خواست با توجه به شفاف‌بینی کودکان در این سنین کمک کنند تا حافظه‌ی دیداری آنها فعال شود و از کپی‌برداری و کارهایی از این دست خودداری کنند.

سمیه جهانشاهی مربی چرتکه، این کارگاه را فقط یادگیری مهارت ریاضی ندانست و اظهار داشت که بچه ها ضمن این فعالیت نیمکره چپ و راست مغزشان فعال می شود و این باعث سرعت عمل وتمرکز بیشتر آن می گردد.

مژده فلاح مربی سفال از والدین خواست از عجله بپرهیزند و قرار نیست همه با چرخ سفالگری کار کنند زیرا که کار با چرخ به غیر از اینکه خلاقیت کمتری را می طلبد نیاز به تمرین بسیار زیاد و دست و بازوی قوی دارد.

سعیده ترابی مربی مهارت های زندگی با یک سوال شروع کرد و از والدین پرسید که هدف آنها از صاحب فرزند شدن چیست و چه آینده‌ای را برای فرزندان خود در نظر گرفته اند؟ در ادامه یادآور شد همانطور که کودکان در خیلی از مسائل نیاز به آموزش دارند، درنوجوانی و جوانی هم مهارت‌های زیادی را باید فرا بگیرند و این تا پایان عمر ادامه خواهد داشت.

زهره یوسفی مربی نمایش خلاق از شیوه های کارگاه نظیر ماسک، پانتومیم و ... سخن گفت و در ادامه اعلام کرد از بچه های توانمندتر در پایان تابستان گروهی تشکیل خواهد شد تا بتوانند به غیر از نمایش خلاق به اجرای تئاتر نیز بپردازند.

سیمین پورغلام‌رضا مربی خوشنویسی هم از دو شیوه ی تحریری و قلم نی در کلاس صحبت کرد و از والدین خواست از عجله بپرهیزند تا با صبر و حوصله نتایج بهتری بگیرند.

 در پایان مهرداد حدادی مسئول مرکز فرهنگی هنری رفسنجان۱ ضمن خوش‌آمدگویی مجدد به والدین مختصری از تاریخچه‌ و فعالیت‌ها و اهداف کانون گفت و کانون را به مثلثی تشبیه کرد که یک ضلع آن مربیان و ضلع دیگر آن اعضا هستند و ضلع گمشده و کمرنگ را والدین نامید و از آنها خواست تعامل بیشتری با کانون داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد، والدین باید در فعالیت‌های کانون با مربیان همکاری لازم را داشته باشند و به بچه‌ها استرس وارد نکنند و یکی از راه‌های موفقیت اعضا را بزرگ نکردن نقاط ضعف و تشویق و پررنگ کردن توانایی‌های کودکان دانست.

 وی همچنین بعد از پایان سخنان خود از والدین داوطلب جهت عضویت در شورای فرهنگی مرکز دعوت نمود که سه تن از مادران داوطلب و به عضویت این شورا درآمدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =