کارگاه آشنایی با مهارت‌های زندگی، ویژه والدین اعضا

چگونگی برقراری ارتباط موثر و کنترل خشم نوجوانان، موضوع کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی بود که برای والدین اعضا به صورت رایگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این کارگاه با هدف آشنایی والدین با ضرورت توجه به مهارت‌های زندگی و آشنایی با کارگاه‌های سه گانه مهارت های زندگی ویژه نوجوانان، با عنوان(برقراری ارتباط موثر، مهارت نه گفتن و کنترل خشم) برگزار شد.

زهرا سادات نریمان،روان‌شناس، مشاور و  مدرس دانشگاه در این نشست، در خصوص لزوم آشنایی تمام افراد جامعه با مهارت‌های زندگی سخن گفته و از طرح بومی سازی مهارت‌ها برای استان البرز سخن گفت.

وی هم‌چنین به فرصت‌ها،  آسیب‌هاو  تهدیدهای موجود درشهر کرج  اشاره کرده و از خانواده‌ها خواست رابطه دوستانه و مناسبی با نوجوانان خود، برقرار کنند.

تعریف «دوران نوجوانی» و بیان چالش‌های این دوران، ازجمله  شکل‌گیری هویت، فردیت یافتگی، پاسخ‌های هیجانی، هویت اخلاقی و سازگاری روان شناختی وتعریف  چند سبک ارتباطی شامل منفعل، قاطعانه، پرخاشگرو جرات ورزو نقش مهم والدین به عنوان الگوهای رفتاری برای کودکان ونوجوانان، از جمله مباحثی بود که در این کارگاه ویژه بیان شد.

فرانک فروزانفر، کارشناس آموزش و پژوهش استان نیز در این نشست به فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده  کانون در حوزه  مهارت‌های زندگی اشاره کرده و از شرایط برگزاری کارگاه‌ها سخن گفت.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، در تابستان امسال کارگاه‌های آشنایی با مهارت های زندگی را  به مجموعه فعالیت‌های خود اضافه کرده است .

اجرای نمایش خلاق، توسط همکاران کانون و بیان چالش‌های ارتباطی والدین ونوجوان، در قالب نمایش، از دیگر برنامه‌های این کارگاه بود.

در این نشست که روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در سالن همایش‌های اداره کل کانون البرز، برگزار شد، مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون، جمعی ازکارشناسان و مربیان و والدین اعضا، حضور داشتند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =