کد خبر: 288790
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
اعضای کانون پرورش فکری ساری همیار طبیعت شدند

اعضای کانون پرورش فکری ساری با حضور در پویش مازندران پاک، همیار طبیعت شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، پویش مازندران پاک، طرحی یک‌ساله با هدف زباله زدایی از اماکن عمومی استان و حفط و حراست از محیط زیست است که از سوی استاندار مازندران با تاکید بر فرهنگ سازی نه به زباله و ایجاد فرهنگ درختکاری در استان شکل گرفته است.

کانون پرورش فکری مازندران نیز مبتنی براین رویکرد با راه اندازی طرح « همیار طبیعت » ویژه کودکان ونوجوانان، تلاش می نماید بر اساس آموزش،  حفظ و حراست از محیط زیست و دوستی با طبیعت را با استفاده از  برنامه‌های متعدد؛ فرهنگی، هنری، ادبی و علمی  در  اعضا  نهادینه سازد.

برهمین اساس در مرکز شماره یک ساری برنامه ای با موضوع مازندران پاک و نقش کودکان ونوجوانان در حفاظت از محیط زیست با حضور کارشناس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری برگزار شد.

کارشناس مربوطه در این برنامه با اشاره به اهمیت محیط زیست و تاریخچه آن، در خصوص؛ تخریب محیط زیست با انواع زباله  و تاثیر جبران ناپذیر ظروف‌ پلاستیکی بر طبیعت صحبت کرد.

رضا  شاه‌محمدی هم چنین به طرح دیگر موارد مهم هم‌چون: ارزش‎های حیاط وحش و نقش آنان در زندگی انسان،  محیط بان و وظایف آن در طبیعت، بازیافت کاغذ و تاثیر زباله بر محیط زیست پرداخت و از اعضای کانون خواست تا هر کدام به عنوان همیار طبیعت در جهت حفظ این موهبت الهی تلاش نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =