انجمن قصه‌گویی «قاف مثل قصه» در کرمانشاه آغاز به کار کرد

انجمن قصه گویی«قاف مثل قصه» در استقبال از بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی؛ با حضور علاقه مندان و به صورت ماهانه کار خود را در کانون پرورش فکری استان کرمانشاه آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، انجمن قصه‌گویی «قاف مثل قصه» با هدف کشف و پرورش استعداد قصه‌گویی و همچنین، ایجاد بستر مناسب جهت سازماندهی و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به صورت ماهانه کار خود را در کرمانشاه آغاز کرده است.

آشنایی مخاطبین با چهره‌های شاخص و موفق در زمینه قصه‌گویی و جشنواره‌های بین‌المللی، معرفی منابع قصه‌گویی از متون کهن و ادبیات امروز، آشنایی با سبک و شیوه‌های مختلف قصه‌گویی، ایجاد زمینه پژوهشی، جذب و صدور مجوز عضویت برای اعضای وابسته، و... از جمله مواردی است که در این انجمن به آن پرداخته خواهد شد.

در برنامه انجمن «قاف مثل قصه» که در روز پنج‌شنبه 30 خردادماه 1398 و با حضور اعضا و مربیان علاقه‌مند در مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 کانون پرورش فکری شهر کرمانشاه برگزار شد، «منیژه‌السادات حسینی»، کارشناس مسئوول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان کرمانشاه حضور داشت و به تبیین جایگاه قصه و قصه‌گویی برای حاضران پرداخت.

«حسینی» با اشاره به اینکه انجمن قصه‌گویی، بستری مناسب برای تعامل اعضا، مخاطبین آزاد، مربیان، والدین و متخصصان این حوزه خواهد بود، افزود: انتظار ما این است با برپایی این انجمن، ضمن ایجاد زمینه مناسب برای آشنایی با متن، محتوا و سبک‌ها و شیوه‌های مختلف قصه‌گویی، به ارتقای این شاخص مهم فرهنگی نیز نائل شویم.

او همچنین گفت: سرزمین ما با قدمتی کهن و غنی در افسانه‌ها و قصه‌های فراوان و همچنین، کانون پرورش فکری با داشتن سابقه‌ایی درخشان در پرداختن به مقوله‌های فرهنگی از جمله قصه‌گویی، توانسته است محیطی بسیار مناسب، سالم و اصولی در پرورش قصه و قصه‌گویی باشد.

در ادامه انجمن قصه‌گویی، «فرانک حیاتی»، مربی برگزیده چندین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، قصه «کلاغ خنزر پنزری» را برای مخاطبین قصه‌گویی کرد.

«شازنان‌السادات صبوری»، کارشناس فرهنگی نیز از همکاران و مسئوولین مراکز خواست تا علاوه بر جذب علاقه‌مندان به قصه‌گویی، استادان، پژوهشگران،صاحب نظران، افراد شاخص و مشهور فرهنگی را نیز به شرکت در این انجمن دعوت کرده و در ثبت‌نام آنها تلاش کنند.

در ادامه جلسه، پرسش و پاسخ علاقه‌مندان درباره قصه و قصه‌گویی و همچنین فعالیت‌های انجمن قصه گویی انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =