ظرفیت های کانون برای ترویج فرهنگ نماز، بررسی می‌شود

قاسم سلیمانی، سرپرست کانون استان در این نشست،  ضمن معرفی کانون و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن، از کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان بر مبنای آموزه‌های دینی به

عنوان رسالت و ماموریت  اصلی کانون، سخن گفت و افزود:در سال اخیر کانون  به دنبال جذب حداکثری نوجوان است  و با گسترش و تنوع بخشی به فعالیت‌های خود ، سعی کرده‌ایم ارتباط موثرتری را با اعضا و خانواده‌های محترم  آنان برقرار کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ستاد اقامه نماز کانون و اقدامات مختلف صورت گرفته از جمله معرفی دبیر جدید ستاد اقامه نماز کانون، تجلیل از خادمان و فعالان نماز و برگزاری مستمر نشست‌های این ستاد،  گفت سعی کرده ایم با استفاده از نیروهای هنری کانون،  فضاسازی  نمازخانه را  با شکل بهتر، به نحوی که وجه تمایز کانون با سایر سازمان‌ها باشد،  طراحی و اجرا کنیم.

سرپرست کانون البرز همچنین آماری از تعداد مراکز و اعضای فعال آن را ارائه داده و گفت تعدا د مراکز در سطح استان بسیار کم است و  هنوز با وضعیت مطلوب  فاصله زیادی داریم.

حجت الاسلام و المسلمین اکبر موسوی، رییس ستاد اقامه نماز استان هم با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل خوب موجود در کانون، از جمله،  تعداد اعضا فعال و داشتن کارشناسان متخصص در حوزه‌های گوناگون و تشکیل ستاد تخصصی نماز و تربیت کارشناسان متخصص این حوزه،  از ویژه برنامه‌های این ستاد مانند اجرای طرح مسابقه سرود نماز ویژه مهدهای کودک، برگزاری دوره سلامت معنوی برای پرستاران و برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای معلمان پایه های مختلف،  در ترویج این فریضه‌ی مهم الهی سخن گفت.

این مقام مسؤول همچنین طرح پیشنهادی «مسابقه نقاشی نماز»   را مطرح کرده و از همکاران کانون خواست تا  ضمن بیان نظرات پیشنهادی خود، زمینه مشارکت در این طرح را فراهم کنند.

سرپرست کانون البرز دراین  بخش با اشاره به نقش شورای فرهنگی و شورای کارشناسی کانون در انجام بهتر وظایف و ماموریت‌ها، عنوان کرد تمامی برنامه‌های کانون دارای مفاهیم تربیتی و اسلامی هستند و سعی کرده‌ایم از طریق غیر مستقیم آموزه های دین مبین اسلام را  با شیوه‌های جذاب و خلاق به مخاطبان خود، معرفی کنیم و همواره زمینه‌هایی را فراهم کرده‌ایم تا کودکان و نوجوانان بتوانند با پرسش‌گری و پژوهش در قالب فعالیت‌های  لذت بخش،   به نتایج ماندگار و اثربخشی دست یابند.

وی با اشاره به توجه به حضور نوجوانان و برگزاری کلاس های متنوع در ایام تابستان ابراز امیدورای کرد که بتوان با هماهنگی بیشتر و عدم تداخل برنامه‌ها، فعالیت‌های کیفی بیشتری انجام داد.

مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون هم با بیان اهمیت هدف و محتوا و نقش کیفیت در فعالیت های ارزشمند کانون به افزایش گروه‌های سنی و تعیین راه‌کارهایی جهت حضور بیشتر نوجوانان در مجموعه کانون اشاره کرده و افزود:

همواره تلاش‌مان این است که بتوانیم کودکان و نوجوانان و خانواده‌های بیشتری را به فعالیت‌های کانون ترغیب کنیم.

وی اضافه شدن کارگاه‌های تخصصی در تابستان امسال  را از موارد مهمی خواند که‌ می‌تواند ارتباط نوجوانان را با مراکز کانون  بیشتر کند.

فلاح توضیحاتی هم در خصوص نقش و اهمیت برگزاری کارگاه‌های مهارت های زندگی مطرح و تربیت انسان خوب را وظیفه تک تک افراد جامعه دانست.

وی چند نمونه از فعالیت های اجرا شده در حوزه نماز از جمله معرفی کتاب، کاردستی، استفاده از نوجوانان به عنوان موذن و ... را شرح داده و از چگونگی ارتباط اثرگذار مربیان با اعضا در فرآیند غیر مستقیم پرورش فکر کانون سخن گفت.

حجت الاسلام و المسلمین شکری، مدیر ستاد هماهنگی امور مساجد استان البرز هم، ضمن معرفی کوتاهی از وضعیت مساجد استان و نحوه‌ی خدمت رسانی این نهاد فرهنگی، مذهبی  به مردم ارائه داد و ضمن اشاره به وجود حدود ۳۹۲ کانون فرهنگی مسجد در استان البرز و ۶۵ کتابخانه مجهز و ۶۰ مهد قرآن، از سرپرست و همکاران کانون استان خواست تا زمینه چگونگی ارائه خدمات در مساجد و فعالیت‌های مشترک را بررسی کنند.

قاسم سلیمانی، سرپرست کانون البرز در پایان این نشست ضمن تاکید بر اهمیت هم افزایی و همکاری بیشتر تمام دستگاه ها بر استفاده از ظرفیت ها در جهت توسعه فرهنگ نماز و نقش اثر گذار این فریضه در تربیت انسان‌ها، این مهم را ، یک تکلیف و وظیفه خواند و  ابراز امیدواری کرد که بتوان با طرح موضوع در شورای فرهنگی و شورای کارشناسی کانون، فعالیت‌های جذاب و اثر بخشی را به ویژه در بخش کودک ونوجوان  تولید و اجرا کرد.

سرپرست کانون البرز هم‌چنین از حضور مدیر ستاد اقامه نماز و مدیر هماهنگی امور مساجد و هیئت همراه تشکر کرده و گفت در حوزه آموزش هم سعی خواهیم کرد از ظرفیت‌های ستاد اقامه نماز در ترویج این فرهنگ در بین همکاران خود استفاده کنیم.

گفتنی است این نشت مشترک درروز یک‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۸، از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در دفتر استان البرز برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =