زنگ آغاز فعالیت‌های تابستانه مراکز کانون استان تهران نواخته شد

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در استقبال از اعضای جدید و دیگر اعضای کودک و نوجوان، آغاز فعالیت های تابستانه را جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، ۶۲ مرکز فرهنگی هنری کانون استان در پایان فصل بهار و در آستانه ورود به فصل شاد تابستان، با برگزاری جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌های متنوع، از اعضای جدید و قدیمی خود استقبال کردند.

بنا براین گزارش، مربیان مرکز شماره  ۲۵ کانون استان با حضور ۲۰۰ نفر از اعضا و والدین این مرکز  با برگزاری جشنی،  برنامه‌های شاد و متنوع فصل تابستان را معرفی کردند.

بر همین اساس، اجرای نمایش عروسکی اقوام به سرپرستی «داود بختیاری»،  اجرای قصه‌گویی توسط «پاییزه طاهری» و هنرنمایی اعضای کلاس موسیقی  برخی از برنامه‌های این جشن بود.

در ادامه با توضیحات مربی مسئول این کتابخانه‌ی کانون استان، برخی آثار برگزیده‌ی اعضای باسابقه، که در مسابقات پویانمایی و فیلم‌سازی به موفقیت‌هایی دست‌یافته بودند معرفی و از آنان تجلیل به عمل آمد.

پخش پویانمایی «مثل تنه درخت»  و فیلم «عبور از یک نگاه» آثار برگزیده جشنواره‌ی فیلم استان، معرفی طرح‌های تابستانه همچون کتابخانه دلخواه من، کارگاه نمایش و نمایش‌نامه خوانی، کارگاه اقلیم من، جعبه‌ی جادویی از دیگر برنامه‌های معرفی‌شده در این مراسم بود.

همچنین در جشن شروع فعالیت‌های تابستانه مرکز فرهنگی هنری پردیس کانون استان تهران که با مشارکت و همکاری شرکت آب و فاضلاب شهرستان پردیس روز شنبه یکم تیرماه ۱۳۹۸ برگزار شد، ۱۰۶ نفر از اعضا و والدین و برخی از مسئولان و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب این شهرستان حضور داشتند.

در این برنامه ضمن معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانه ویژه‌ی کودکان و نوجوانان، از اعضای فعال و کتاب‌خوان سال گذشته تجلیل و از سوی شرکت آب و فاضلاب، جوایز فرهنگی به آنان اهدا شد.

اجرای موسیقی، نمایش عروسکی و اجرای مسابقه با موضوع  صرفه‌جویی در مصرف آب برخی از برنامه‌های این جشن بود.

بر همین اساس، اعضای کودک و نوجوان مرکز نسیم شهر کانون استان با حضور اعضای جدید فصل شاد فعالیت‌های تابستانه مرکز را جشن گرفتند.

در این برنامه که روز شنبه اول تیرماه در سالن آمفی‌تئاتر مرکز نسیم شهر برگزار شد، ۱۲۰ عضو  کودک و نوجوان دختر و پسر باهم سرود کانون را هم‌سرایی کردند.

معرفی فعالیت‌های کتابخانه، چگونگی ثبت‌نام کلاس‌های تابستانه، اجرای نمایش عروسکی توسط گروه کودک  دختر با اقتباس از کتاب «بچه‌ی همه»، اجرای دو مسابقه شاد و مهیج ویژه کودکان با مجری‌گری فاطمه فیطرانی عضو نوجوان مرکز از برنامه‌های این جشن بود.

شعرخوانی و اجرای استند آپ کمدی توسط امیر حسن کریمی عضو نوجوان نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این برنامه  بود.

همچنین اعضای کودک و نوجوان این مرکز فرهنگی هنری کانون در هفته‌ی محیط‌زیست، در برنامه‌ای مشترک با اداره‌ی محیط‌زیست به پارک شهدای خلیج‌فارس شهرستان  نسیم شهر رفته و به همراه مربیان و جمعی از مسئولان سازمان‌های این شهرستان به پاک‌سازی پارک پرداختند.

گفتنی است موضوع فعالیت‌های تابستانه مرکز نسیم شهر کانون استان تهران محیط‌زیست است و این حرکت، سر آغازی برای تشکیل انجمن نوجوانان در حمایت از محیط‌زیست مرکز نسیم شهر بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =