مربی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزیده‌ی سومین جشنواره‌ی ملی فرخی سیستانی شد

مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک زابل برگزیده‌ی بخش جوان سومین جشنواره‌ی ملی فرخی سیستانی شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شناره یک زابل برگزیده‌ی سومین جشنواره‌ی ملی فرخی سیستانی شد.

محبوبه کلبعلی، که در این دوره از جشنواره با مجموعه شعر «بت بزرگ» شرکت کرده بود، به عنوان برگزیده‌ی بخش جوان این جشنواره معرفی و تجلیل شد.

«بت بزرگ» مجموعه شعری(41 شعر) با موضوع‌های مقاومت، عاشورا و  مدافعان حرم، در قالب سپید است که برگزیده‌ی کتاب سال دانشجویی و راه‌یابی به جشنواره‌ی بین‌المللی شعر مقاومت هم از جمله موفقیت‌هایی است که این کتاب کسب کرده است.

قابل ذکر است در این جشنواره که با هدف تجلیل از پژوهشگران برتر در بخش‌های ادبیات، فرهنگ، هنر، تاریخ و جوان منطقه‌ی سیستان برگزار می‌شود، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان بلوچستان، رییس اداره فرهنگ زابل، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر زابل و فعالان اجتماعی، فرهنگی و هنری منطقه‌ی سیستان حضور داشتند.

گفتنی است «ابوالحسن علی بن جولوغ فرخی سیستانی» شاعر بزرگ ایرانی اواخر سده‌ی چهارم و اوایل سده‌ی پنجم هجری قمری است که علاوه بر تسلط بر شعر و ادب در موسیقی نیز مهارت داشته است که با همین هنرها توانست به دربار ابوالمظفر، شاه چغانیان، و سپس به دربار سلطان محمود غزنوی راه یابد و ملک‌الشعرای دربار شود.

بخشی از هشتمین شعر کتاب:

هفت‌خوان شاهنامه را/ دوره کرده‌ایم/ هشت سال/ دیوها سیاه‌تر بودند/ و دشنه‌ها، زهرآلوده خردل/...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =