رسیدن به زندگی بهتر با مطالعه‌ی شعر بزرگان ادب فارسی

انسیه موسویان شاعر کتاب‌های کودک در دیدار با مخاطبان آثارش در شهرستان قاین استان خراسان جنوبی، مطالعه‌ی شعر شاعران برجسته ادب فارسی را برای رسیدن به مسیر بهتر زندگی کردن بسیار مؤثر دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جمعی از اعضای کارگاه شعر مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاین در دیداری با «انسیه موسویان» شاعر کتاب «چهارشنبه‌های بستنی» دیدگاه‌های خود را درباره این کتاب بیان کردند.

موسویان در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با اعضای کارگاه ادبی کانون قاین که به شعر علاقه بسیاری دارند، خاطر نشان کرد: گفت‌وگوی یک شاعر با مخاطبان خود یک موهبت ارزشمند است و شما بهترین منتقدان هستید چرا که صریح و بی‌تعارف نظر خود را ابراز می‌کنید.

اعضا کانون در این نشست، نظرات خود را درباره احساسی که اشعار به آنان منتقل کرده است، تصاویر و عنوان کتاب بیان کردند.

بحث درباره‌ی شعر «سپید» یکی از موضوع‌هایی بود که اعضا درباره‌ی آن به گفت‌وگو پرداختند و بر این عقیده بودند که پایان شعر برای آنان کمی غریب و درک مفهوم و زیبایی آن دشوار است.

موسویان در پاسخ به اعضا گفت: خواندن یک شعر سپید در یک روز زمستانی می‌تواند دلنشین باشد و به ما گرما ببخشد. او تاکید کرد بهتر است شاعر در دیدار با مخاطبان، منظورش را از اشعار نگوید و به آنان اجازه دهد برداشت‌های مختلف و متفاوتی از شعر داشته باشند و هر کس با توجه به احساس خود، از شعر بهره بگیرد.

این شاعر در پاسخ به دیدگاه‌های اعضا درباره‌ی تصویرگری کتاب گفت: همان اندازه که شعر خیال‌انگیزاست، تصویرگری شعر نیز می‌تواند خیال‌انگیز بودن شعر را تکمیل کند و چیزی به ارزش و مفهوم شعر اضافه کند.

این شاعر در ادامه اعضا را به مطالعه‌ی دقیق و هدف‌مند شعر بزرگان ادب فارسی و شاعران کهن و معاصر توصیه کرد و گفت: آنان پشتوانه‌های فکری و گنجینه‌های غنی و پرباری هستند که علاوه بر ارزش‌های ادبی می‌توانند مسیر بهتر زندگی کردن را به ما نشان دهند.

در پایان این دیدار، اعضای کارگاه شعر مرکز کانون قاین، به خوانش اشعار خود پرداختند و موسویان نیز دیدگاه خود را درباره اشعار اعضا بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =