کارگاه آموزشی طراحی صحنه با تکنیک پاپ‌آپ برگزار شد

کارگاه تخصصی «طراحی صحنه با تکنیک POP-UP» با حضور مربیان و اعضای مرکز ملی اسیتژ در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کارگاه یک‌روزه شرکت‌کنندگان به صورت عملی و کاربردی با تکنیک POP-UP و چگونگی بهره‌گیری از این شیوه‌ی خلاق در طراحی صحنه آشنا شدند.

بر اساس این گزارش از شیوه‌ی پاپ آپ (POP-UP) به عنوان مهندسی کاغذ یاد می‌شود که در آن هنرمند با استفاده از تکنیک‌های  برش، تا، چسباندن و... ایده خود را به اشکال سه بعدی و متحرک تبدیل می‌کند.

برهمین اساس یکی از اصول اصلی و مهم این شیوه‌ی طراحی صحنه این است که، طرح اجرا شده را می‌توان دوباره به صورت اولیه خود بازگرداند.

در عین حال با توجه به ظرفیت بالای (POP-UP) در ساخت دکور نمایش، این تکنیک یکی از شیوه‌های مناسب برای تئاتر سیار است چرا که امکان جابه‌جایی و اجرای نمایش در تمام فضاها را فراهم می‌سازد.

مدرس این کارگاه آموزشی ابراهیم شاکری بود و علاوه بر آموزش شیوه پاپ‌آپ، شرکت‌کنندگان را با  تکنیک‌های Transformation ، Tunnel و Volvelle  نیز آشنا کرد.

این کارگاه آموزشی به دنبال درخواست فعالان حوزه طراحی صحنه  و اعضای مرکز ملی اسیتژ  روز ۵ تیر ۱۳۹۸ برپا شد.

مرکز ملی اسیتژ در نظر دارد با برگزاری کارگاه‌های تخصصی و آموزشی در حوزه نمایش به کیفیت‌بخشی تئاتر کودک و نوجوان کشور کمک کند.

کارگاه آموزشی طراحی صحنه با تکنیک پاپ‌آپ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =