نویسندگان به تماشای نمایش «عمویِ عجیبِ بزرگِ کوچیکِ من» می‌نشینند

نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان با شرکت در پویش «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده»، به تماشای نمایش «عمویِ عجیبِ بزرگِ کوچیکِ من» به کارگردانی ناصر آویژه می‌نشینند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اولین اجرای نمایش «عمویِ عجیبِ بزرگِ کوچیکِ من» روز دهم تیر 1398 بود که با بزرگداشت رضی هیرمندی مترجم با سابقه و شناخته شده آثار شل سیلور استاین و نویسنده فقیدِ ادبیات کودک و نوجوان همراه بود.

در همین شب، نویسندگان، مترجمان و پژوهش‌گرانی همچون احمد پوری، فرهاد حسن‌زاده، محبوبه نجف‌خانی، شیدا رنجبر، مهدی حجوانی، نوید سیدعلی‌اکبر، غلامرضا عمرانی، جواد محمدی، سحر سلطانی و معصومه نفیسی و همچنین مجید قناد کارگردان و بازیگر برنامه‌های تلویزیونی، این نمایش را تماشا کردند.

روز 11 تیر نیز محمود برآبادی نویسنده کتاب «راز باغ متروکه» از انتشارات کانون، به تماشای نمایش «عمویِ عجیبِ بزرگِ کوچیکِ من» نشست.

او گفت: انتخاب موضوع این نمایش از کتاب‌های شل‌ سیلور استاین باعث توجه بیشتر به کتاب و کتاب‌خوانی می‌شود در زمانه‌ای که متاسفانه تعداد کتاب‌خوان‌ها کاهش پیدا کرده است.

بر همین اساس قرار است محمدرضا شمس، محمدرضا یوسفی و عباس جهانگیریان نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان به ترتیب از 12 تا 14 تیر در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یابند و این نمایش را تماشا کنند.

این میهمانان صاحب‌قلم، هر شب با عکس‌های دیگر نویسندگان میهمان نمایش - که در سالن مرکز تئاتر کانون آویز شده است- عکس یادگاری می‌گیرند.

«عموی عجیب بزرگ کوچیک من» با نقش‌آفرینی مریم آشوری، ماهک فتاح‌پور، ناصر آویژه، مهرداد باقری، شاهین گل‌کار، محمد اله‌دادی، سبا سلیمانی و رها آویژه هر شب به جز شنبه‌ها ساعت 18:30 در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران اجرا می‌شود.

این نمایش که گیتا داودی نویسندگی آن را بر عهده داشته، داستان دختری است که در ماجرای مرگ مادر خود طی یک تصادف، خود و پدرش را مقصر می‌داند. حضور دختر که دیگر قادر به حرف زدن و راه رفتن نیست در کتابخانه عمه خود، باعث مواجهه او با مردی عجیب می‌شود که شل سیلور استاین است و ادامه ماجرا...

گفتنی است در پویش «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» با دعوت ناصر آویژه، هر شب یکی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان از نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» دیدن می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =