نشست تخصصی بررسی موسیقی کودک و نوجوان

نشست تخصصی بررسی موسیقی کودک و نوجوان در حوزه هنری استان اردبیل با حضور سهیل مطیعا دبیر انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، نشست تخصصی بررسی موسیقی کودک و نوجوان با حضور سهیل مطیعا دبیر انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، زعفر احدزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امیر رجبی رییس حوزه هنری، موسی رجبی اصل رییس انجمن موسیقی و هنرمندان رشته‌های مختلف در سالن جلسات حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد.

زعفر احدزاده گفت: رویکرد تخصصی در ارائه آموزش‌های لازم به نسل کودک و نوجوان در زمینه موسیقی، باید جدی‌تر از قبل موردتوجه قرار گیرد و در این مسیر کانون استان با فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای دانش افزایی و تخصص گرایی در حوزه‌های مختلف تلاش دارد که نسلی بالنده و شکوفا برای جامعه و آینده تربیت نماید.

وی تصریح کرد: در زمینه آموزش سرود که یکی از رشته‌های پرطرفدار خانواده‌ها و اعضا است، آموزش و مهارت افزایی مربیان فرهنگی هنری کانون استان با حضور سهیل مطیعا فراهم شد و در آینده نیز کارگاه‌های هنری با موضوع موسیقی به صورت تکمیلی با حضور اساتید برجسته برگزار خواهد شد.

امیر رجبی نیز ضمن خوش‌آمد گویی و تشکر از حضور اساتید موسیقی و هنرمندان در این نشست، بر پرداختن به ابعاد مختلف موسیقی کودک، توجه به روان و روحیه کودک و آماده سازی ذهن کودک برای شنیدن یک موسیقی خوب و استفاده از موسیقی برای تربیت کودک و نوجوان تأکید کرد.

در ادامه سهیل مطیعا بابیان اینکه  موسیقی اخلاق ساز، انسان‌ساز و عاطفه آفرین است، به موارد زیر پرداخت: موسیقی کودک و بزرگ‌سال جدای از هم نیست و ریشه ماجرا برمی‌گردد به فرهنگ و این فرهنگ تأثیر بر موسیقی می‌گذارد. در فرآیند آموزش موسیقی کودک، نقش خانواده بسیار مهم است و در آموزش موسیقی کودک، اصل بر آموزش درست و دقیق با یک نیت خیرخواهانه است.

گفتنی است، این نشست به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان اردبیل با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن موسیقی استان اردبیل، باهدف نگاهی متفاوت به مقوله تولید و عرضه موسیقی کودک و ایجاد فرصتی برای هنرمندان فعال اردبیلی در زمینه موسیقی کودک و نوجوان برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =