کارگاه آموزش طنز در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: طنز روایت خوب دیدن راستی‌ها و کژی‌هاست با بیانی ظریف و هوشمندانه که انسان را به تفکر وامی‌دارد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه آموزش طنز در مجتمع کانون استان در حال برگزاری است.

در ابتدای این کارگاه آموزشی، که با حضور مربیان علاقه‌مند در حال برگزاری است، مدیرکل کانون استان در ابتدای سخنان خود از از حضور متخصصان حوزه‌های گوناگون در استان و تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای مربیان کانون ابراز خرسندی کرد و افزود: استان سیستان و بلوچستان، به عنوان پهناورترین استان کشور خاستگاه یک فرهنگ کهن و قوی است و امیدواریم برگزاری این دوره‌های آموزشی بهتر دیدن و بهتر بیان‌کردن را در ما تقویت کند تا استان را بهتر ببینیم و بهتر معرفی کنیم.

معصومه هادی سپس با اشاره به پیشینه‌ی طنز و سخنان بزرگان در این خصوص گفت: طنز، امتیاز خندیدن و شاد بودن هدیه‌ای از سوی خدا به انسان است که زندگی را برای انسان دل‌پذیر و قابل تحمل می‌کند.

وی در ادامه افزود: کارکرد طنز، به عنوان یک هنر، این است که از یک‌سو خنده بر لب انسان می‌نشاند و از سوی دیگر او را به تفکر وامی‌دارد و طنزپرداز، هنرمندی است که با خوب دیدن راستی‌ها و کژی‌ها و در بستر بیانی ظریف و هوشمندانه زمینه‌ی این تفکر و تامل را برای ما فراهم می‌کند.

هادی سپس با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره برای مربیان کانون عنوان کرد: شادی و نشاط سرمایه‌های گران‌بهایی هستند که مربیان کانون به کمک آن می‌توانند در سیستان و بلوچستان، به عنوان جوان‌ترین استان کشور، نشاط و پویایی را به مخاطبان کودک و نوجوان خود تزریق کنند و پایه‌گذار جامعه‌ای شاداب و پویا باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در پایان ضمن بیان برخی تفاوت‌های طنز با سایر حوزه‌ها، اظهار امیدواری کرد مربیان، در طول برگزاری این کارگاه آموزشی، با استفاده از توانایی خود و بهره‌گیری از راهنمایی‌های رضا احسان‌پور بتوانند اصول طنز موثر را فرابگیرند.

گفتنی است این کارگاه آموزشی روزهای شانزدهم و هفدهم تیرماه در مجتمع کانون استان در حال برگزاری است.

قابل ذکر است احسان‌پور فیلنامه‌نویس، طنزپرداز و صاحب آثاری چون «شصت در چهار» و «یارو»ست و جایزه‌های متعددی در جشنواره‌های گوناگون کسب کرده که از آن‌جمله می‌توان به برگزیده‌ی چهارمین جشنواره‌ی طنز مکتوب(۱۳۸۸)، نفر برتر بخش داستان کوتاه هفتمین جشنواره طنز مکتوب(۱۳۹۱) و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =