پویش فصل گرم کتاب در سمنان/ شهر دوستدار کودک

پویش ملی «فصل گرم کتاب» با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری در سمنان، شهر دوستدار کودک اجرا می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان از اجرای پویش ملی «فصل گرم کتاب» با مشارکت شهرداری سمنان در تابستان ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: کانون پرورش فکری به‌عنوان یک سازمان متولی در غنی‌سازی اوقات فراغت، وظیفه دارد تا خدمات فرهنگی، هنری و ادبی خود را در ایام فراغت کودکان و نوجوانان عرضه کند.

خدابخشی در ادامه افزود: این پویش با هدف ایجاد فضایی متفاوت در حوزه‌ی مطالعه برای مخاطبان کودک و نوجوان با شعار «آینده را باید ساخت» بر دو محور موضوعیِ «ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی» و «تقویت مهارت‌های زندگی(تمرین زندگی)» تأکید دارد.

مدیرکل کانون استان سمنان هم‌چنین با اشاره به برگزاری این پویش هم‌زمان با سمنان در پارک کودک شهرستان شاهرود اظهار داشت: در پویش فصل گرم کتاب، مربیان با برپایی ایستگاه کتاب‌خوانی ویژه اعضا و والدین ضمن اجرای فعالیت‌های متنوع و خلاقانه‌ی کتاب‌محور مانند قصه‌گویی و نمایش خلاق، شعرخوانی، کاردستی، رصد نجوم، کارگاه علمی، بلندخوانی کتاب، بازی‌های گروهی و... به معرفی کانون، کتاب‌های پرخواننده، عرضه‌ی خدمات فرهنگی، چگونگی برقراری ارتباط مؤثر با کودکان و نوجوانان و جذب عضو می‌پردازند.

گفتنی است؛ پویش «فصل گرم کتاب» با حضور مربیان مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان، مهدی‌شهر و شهمیرزاد از تاریخ ۱۸ تیرماه۱۳۹۸ سه‌شنبه‌ی هر هفته ساعت ۱۹ تا ۲۲ در بوستان شقایق آغاز می‌شود و تا ۲۶ شهریورماه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =