تئاتر، روابط اعضای خانواده را صمیمی‌تر می‌کند

کارگاه‌های تخصصی تئاتر و بازی‌گری ویژه‌ی نوجوانان به جایگاهی برای تمرین مهارت‌های خوب زندگی کردن تبدیل می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داود کیانیان کارگردان باسابقه تئاتر کودک و نوجوان با بیان این مطلب افزود: هدف از برگزاری کارگاه‌های تخصصی بازگرداندن حس اعتماد به نفس و تربیت اخلاقی و هنری به هنرجویان است.

کیانیان در ادامه یادآور شد: نوجوانان می‌توانند با تمرین بازی‌گری در این کارگاه‌ها به خودشناسی برسند.

این کارگردان تئاتر در خصوص تجربه برگزاری کارگاه‌های سال گذشته و وام گرفتن از آن‌ها در این دوره گفت: در دوره‌ گذشته، علاوه بر نوجوانان، میزبان کودکان و حتی خانواده‌هایشان بودیم. حضور خانواده‌ها در کارگاه موجب نزدیک‌تر شدن آن‌ها به فرزندان و در نتیجه بهتر شدن روابط‌شان در زندگی‌ست. این‌که روابط مادر و پدرها با فرزندان‌شان شکل صمیمی‌تر و کاربردی‌تری بگیرد، یکی از اهداف برگزاری این کارگاه‌هاست.

وی درباره استعدادیابی در این کارگاه‌ها گفت: به این قائل هستم که استعداد در وجود همه انسان‌ها نهادینه شده است و فقط نحوه شناسایی آن مهم است، بنابراین در این کارگاه‌ها به دنبال تبلور استعداد در بین کودکان و نوجوانان هستیم.

این نمایش‌نامه‌نویس کودک در پایان به مهم‌ترین نکته برگزاری کارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در برگزاری کارگاه‌ها علاوه بر آموزش تئاتر و بازی‌گری، هدف پایانی، آموزش زندگی و مهارت‌های خوب زندگی کردن است.

کارگاه‌های تخصصی ویژه نوجوانان در فصل تابستان ۱۳۹۸ برای گروه‌های سنی ۸ تا ۱۸ سال در رشته‌های مختلف در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و ‌نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =