روحانی قصه‌گو، عضو افتخاری انجمن قصه‌گویی کانون استان تهران شد

«حجت‌الاسلام اسماعیل آذری نژاد» مدرس حوزه و روحانی فعال فرهنگی، در جلسه تبادل تجربیات فرهنگی کانون استان تهران، به عضویت افتخاری انجمن قصه‌گویی درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، صبح روز یک‌شنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۸ نشستی با موضوع بررسی تجربیات قصه‌گویی و تعامل با فعالان امر قصه‌گویی با حضور «حجت‌الاسلام اسماعیل آذری نژاد» مدرس حوزه و روحانی فعال در حوزه قصه‌گویی در روستاهای مناطق محروم در سالن سرو برگزار شد.

آذری نژاد که چند سالی است فعالیت تلفیقی قصه و نمایش را برای کودکان و نوجوانان در روستاهای محروم و کم برخوردار استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرده، در این نشست از تجربیات خود در حوزه قصه و قصه‌گویی گفت.

وی که با شعار «قصه، توپ، رنگ» اقدام به برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی در روستاهای دور افتاده می‌کند، راه برون‌رفت از محرومیت را دانایی و دوستی با کتاب می‌داند و به همین منظور با انتخاب گروه خردسالان و کودکان، تلاش می‌کند انس با کتاب را به شیوه‌ی قصه‌گویی برای این گروه سنی دنبال کند.

این روحانی فعال فرهنگی، در ادامه از ارتباط مؤثر خود با کانون و مربیان مراکز سخن گفت و اعضای کانون را بانشاط و پویا معرفی کرد و اظهار داشت؛ در برخورد با اعضای کانون متوجه شدم که کودکان و نوجوانان در مراکز کانون شاداب و فعال‌اند ولی متأسفانه بچه‌ها در مراکز آموزشی دیگر منفعل هستند.

در ادامه‌ی این نشست وی با ابلاغ مرتضی نظری مدیرکل کانون استان تهران عضو افتخاری انجمن تخصصی قصه‌گویی کانون استان شد.

انجمن تخصصی قصه‌گویی به‌منظور ترویج و آموزش قصه‌گویی و نیز ساماندهی قصه‌گویان در استان تهران، فعالیت خود را در تابستان امسال آغاز کرده است.

گفتنی است در این نشست مرتضی نظری مدیرکل، معاونان و جمعی از کارشناسان  کانون استان تهران حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =