کد خبر: 289228
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
ویژه برنامه هفته ی حجاب و عفاف در مریوان برگزار شد

همزمان با هفته ی عفاف و حجاب برنامه های متنوعی در مرکز فرهنگی شماره یک هنری مریوان برای اعضای دختر کودک و نوجوان مرکز برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،شایسته احمدی مسئول مرکز شماره یک کانون مریوان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: هفته ی عفاف و حجاب فرصت مناسبی است تا از پتانسیل ها و ظرفیت های فرهنگی وهنری کانون جهت ترویج حجاب و آموزش ونهادینه ی کردن مقوله ی پاکدامنی به اعضای کودک و نوجوانان بهره جست .

احمدی در ادامه به تشریح فعالیت ها و ویژه برنامه های اجراشده این مرکز در هفته ی عفاف و حجاب پرداخت و افزود: از مهمترین برنامه های اجراشده این هفته برگزاری کارگاه نقاشی با حضور بیش از 100 نفراز اعضای دختر این مرکز بود در این برنامه  اعضا نقاشی های خود را با موضوع " من در صدف حجاب " به تصویر کشیدند و مربیان مرکز مرکز نیز بچه ها را به حفظ حجاب و رعایت عفت در رفتار و گفتار با نقاشی های سمبلیک و طراحی نمادهای حجاب تشویق و ترغیب نمود .

اعضای شرکت کننده در این برنامه از گروه های سنی مختلف بودند که با استفاده از تکنیک های مختلف تابلوهای زیبایی را خلق کردند .

ایستگاه نقاشی اعضای دختر با عنوان " من در صدف حجاب "  برگزار گردید که  اعضای پسر نیز با موضوع عفاف در گفتار و کردار دراین ایستگاه نقاشی شرکت کردند.

ایستگاه نشریه دیواری با عنوان « من مرواریدم » از دیگر برنامه های مرکز شماره یک مریوان بود که  برای اعضای نوجوان دختر به مناسبت هفته حجاب و عفاف برگزار گردید که در این ایستگاه بچه ها به گروه های 3 و 4 نفره تقسیم شدند و پس از مطالعه و تحقیق درباره حدود حجاب در اسلام و آیات و احادیث با موضوع حجاب و عفاف  و شرایط یک انسان عفیف و پاکدامن ، نشریه دیواری های خود را تهیه و برای مطالعه دوستان خود در مرکز نصب کردند .

از دیگر برنامه های هفته ی حجاب می توان به مسابقه ی " حجاب من و عروسکم " اشاره کرد که در آن اعضای گروه سنی " ب " به شیوه های مختلف عروسک های سارا را با حجاب زینت می داند که دراین برنامه با شیوه بازی و مسابقه همراه بود بچه ها نقش مادر را برای عروسک های خود بازی کردند و به سلیقه خود برای عروسک خود حجاب زدند و به اجرای نمایش خلاق پرداختند .

این برنامه ها با هدف آموزش غیر مستقیم و صحیح بستن شال و روسری به اعضای گروه سنی ب به شیوه ای جذاب و پویا برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =