نخستین رویداد فصلی سعدی خوانی در اهواز

کانون پرورش فکری خوزستان نخستین رویداد فصلی سعدی خوانی را به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان در اهواز برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، نخستین رویداد فصلی سعدی خوانی ویژه‌ی اعضا نوجوان مراکز کانون پرورش فکری به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان با حضور مدیرکل و اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی مرادی و قاسم آهنین جان شاعران ملی و استانی و از اعضا قدیمی کانون، در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره دو اهواز برگزار شد.

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در آیین آغاز به کار نخستین رویداد فصلی سعدی خوانی در اهواز گفت: این رویداد ادبی به دنبال آشنا کردن نوجوانان با ادبیات کهن ایران است.

وی با اشاره به این‌که نخستین رویداد سعدی خوانی به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره دو اهواز به‌عنوان دبیرخانه دائمی این رویداد برگزار می‌شود افزود: انجمن ادبی سعدی خوانی قصد دارد نوجوانان را با نکات اخلاقی مفید و بحث زندگی که در اشعار و آثار این شاعر و نویسنده وجود دارد آشنا کند.

کیانی توضیح داد: در نخستین برنامه این رویداد ادبی نوجوانان به خوانش آثار سعدی پرداختند و با حضور میهمانان که خود زمانی از اعضا کانون شماره 2 اهواز بودند و در حال حاضر از شاعران ملی و استانی هستند؛ شیوه‌های خوانش صحیح و حفظ اشعار و حکایات این شاعر بلندآوازه ایران‌زمین را فراگرفتند.

مدیرکل کانون خوزستان یادآور شد: در نشست بعدی این رویداد که در فصل پاییز برگزار خواهد شد نوجوانان پیرامون اشعار و حکایاتی که با همراهی مربیان کانون انتخاب کردند به تحقیق و پژوهش پیرامون نکات اخلاقی و مسائل مطرح شده پیرامون بحث زندگی خواهند پرداخت و دستاوردهای خود را در دومین رویداد سعدی خوانی ارائه خواهند کرد.

گفتنی است: جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌های روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مراکز مختلف کانون پرورش فکری خوزستان از 15 تیرماه آغاز شده است و تا 20 همین ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =