کد خبر: 289263
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
بازدید 152
گرامی‌داشت روز ادبیات کودکان و نوجوانان در کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قزوین، با اجرای چند ویژه‌برنامه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هم‌زمان با 18 تیر، روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان، چند ویژه برنامه در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین اجرا شد.مرکز فرهنگی و هنری الوند با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی، نشستی را با حضور «جعفر توزنده جانی » (نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان)برگزار کرد.

در این نشست که بیش از 120 مهمان از جمله اعضای کانون و باشگاه‌های کتاب‌خوانی شهرستان البرز، در آن حضور داشتند، در ادامه معرفی آثار این نویسنده، قصه‌گویی از کتاب«خاله نگار و دختر و گل‌ها»(که از آثار وی است) و اجرای موسیقی سنتی انجام شد.

در بخش دوم برنامه نیز، گفت و گوی توزنده جانی با اعضا،درباره داستان، طرح‌های ادبی و نامه‌های آنها و نقد و بررسی وی  بر این آثار انجام شد.

در تاریخ 18 تیر، مرکز فرهنگی هنری آبیک شماره دو، چند فعالیت کانونی به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان اجرا کرد.

در نخستین فعالیت،30 عضو کودک و نوجوان پسر مرکز در کارگاه ادبی شرکت کردند و اثر ادبی خود را با عنوان « سفر در دنیای داستانها» نوشتند، این اعضا در ادامه شخصیت‌های داستانی موردعلاقه خود را تصویرسازی کردند.

آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان، آشنایی با زندگی و آثار استاد مهدی آذر یزدی و قصه گویی از مجموعه «قصه های خوب برای بچه های خوب»، از دیگر فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری شماره دو آبیک به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان بود.

در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع هم به این مناسبت یک نشست ادبی با حضور بیش از 80 عضو دختر برگزار شد.این برنامه با حضور«مهدی مردانی»کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون و نویسنده و شاعر کودک و نوجوان برگزار شد.

وی در آغاز خاطراتی را درباره چگونه شاعر شدن خود برای اعضا تعریف کرد و در ادامه درباره مهدی آذر یزدی و آثار وی و نیز راهکارهایی برای نویسنده شدن با اعضا به گفت و گو نشست.

مرکز فرهنگی و هنری آوج هم به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان، چند فعالیت متنوع مانند نمایش پویانمایی، داستان مشاهیر، معرفی شخصیت و آثار مهدی آذر یزدی و مسابقه درباره کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» را اجرا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =