روابط عمومی کانون پرورش فکری خوزستان در چهارمین جشنواره سلام برتر شد

روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در چهارمین «جشنواره سلام» به‌عنوان روابط عمومی برتر معرفی و تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، مراسم پایانی چهارمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر خوزستان «جشنواره سلام» که با حضور استاندار خوزستان، جمعی از مدیران کشوری و استانی، پیشکسوتان و اساتید علوم ارتباطات و مدیران روابط عمومی‌های ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های ظهر امروز در سالن بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان واقع در گیت بوستان اهواز برگزار شد با معرفی برترین‌های استان در بخش‌های مختلف به کار خود خاتمه داد.

بر همین اساس هیئت‌داوران چهارمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر خوزستان «جشنواره سلام» بهرام یارزاده دهکردی روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان را در حوزه مدیریت اطلاع‌رسانی در بحران به‌عنوان روابط عمومی برتر معرفی کرد.

استاندار خوزستان در متن تقدیر خود گفت: موفقیت کانون خوزستان در احراز این رتبه، موجب مباهات جامعه و مراکز علمی فعال در زمینه علوم ارتباطات کشور است و حضور میدانی در عرصه اطلاع‌رسانی شفاف و انتشار به‌موقع و درست اخبار سیل خوزستان توسط روابط عمومی کانون یکی از عناصر مهم در کنترل و هدایت افکار عمومی در راستای کاهش خسارات آن بود.

   

خوزستان خواستگاه شکل‌گیری روابط عمومی در ایران است

استاندار خوزستان ظهر امروز چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره سلام با اشاره به این‌که خوزستان قدمت بالایی در روابط عمومی دارد و خواستگاه آن در کشور به شمار می‌رود اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های صنعت نفت، واحد روابط عمومی شکل گرفت و این دیرینگی انتظارات را از مدیران فراتر می‌برد.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه سه وظیفه مهم روابط عمومی‌ها اطلاع‌یابی، اطلاع کاوی و اطلاع‌رسانی است، تأکید کرد: برای انجام این سه اصل مهم، حضور تخصص‌های متفاوتی لازم است.

وی به نقش کارشناسان روابط عمومی اشاره کرد و افزود: مدیر روابط عمومی نقش بررسی و سیاست‌گذاری و کارشناسان نقش اجرایی را دارند.

شریعتی با تأکید بر اینکه روابط عمومی یکی از سیال‌ترین و نوآورترین، صنوف و مشاغل است، ادامه داد: با پیشرفت فناوری و صنعت و رشد ارتباطات در دنیا، کار روابط عمومی‌ها هم دشوار می‌شود و باید متناسب با شرایط زمان، خود را مجهز کنند تا اثربخشی‌شان را از دست ندهند

استاندار خوزستان اضافه کرد: جامعه، روش قدیمی ادارات را نمی‌پذیرد پس باید روابط عمومی‌ها ضعف خود را برطرف کنند.

شریعتی در پایان به سیل ۹۸ و نحوه اطلاع‌رسانی آن اشاره و بیان کرد: در این سیل دشمن سعی داشت اطلاعات نادرستی را از طریق فضای مجازی برای رعب و وحشت به مردم القا کنند اما شبکه‌های ارتباطی استانی و کشوری و روابط عمومی‌ها به‌خوبی نقش خود را ایفا کردند و اخبار صحیح و سریع را به مردم انتقال می‌دادند و این باعث آرامش شد.

جشنواره سلام برای تشویق روابط عمومی‌های پرتلاش برگزار می‌شود

مدیرکل روابط عمومی خوزستان در آیین اختتامیه جشنواره سلام گفت: جشنواره سلام برای تشویق و حمایت روابط عمومی‌های پرتلاش استان خوزستان برگزار می‌شود.

سعید رضوانی با اشاره به نقش مهم روابط عمومی‌ها در امر اطلاع‌رسانی اظهار کرد: نکته مهم در عرصه اطلاع‌رسانی رضایت خداوند، مردم و بهبود امور است.

وی با اشاره به روش‌های جدید اطلاع‌رسانی در روابط عمومی افزود: ما با استفاده از این روش‌های جدید، فضای کار را از مدیر محوری به موضوع محوری پیش بردیم. در عرصه‌های مختلف سعی کردیم حقایق را منتقل و موضوعات انفعالی خارج شویم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان با تأکید بر شفافیت در امر اطلاع‌رسانی و جلب اعتماد مردم بیان کرد: سیل ماه‌های نخست سال این امر را به‌خوبی ثابت کرد به‌طوری‌که مردم اطلاعات و اخبار خود را بر اساس اعتماد از دستگاه‌ها دریافت می‌کردند.

رضوانی با بیان اینکه دستگاه‌های مربوطه در بحران سیل خوب عمل کردند، ادامه داد: دستگاه‌ها ضمن توجه به ذائقه مخاطب بر اساس نیاز مخاطبان، رویدادها را اطلاع‌رسانی کردند. استفاده از ابزارهای جدید اطلاع‌رسانی ازجمله فضای مجازی در روزهای بحران ظرفیت مهمی بود که به‌خوبی از آن استفاده شد.

وی افزود: سیل اخیر بحرانی بود که با اطلاع‌رسانی تبدیل به فرصت شد به‌گونه‌ای که از عالی‌ترین مقامات کشور در استان حضور یافتند و خوزستان بیش از گذشته موردتوجه قرار گرفت.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان با بیان اینکه جشنواره سلام برای تشویق و حمایت روابط عمومی‌های پرتلاش برگزار می‌شود گفت: تقدیر از روابط عمومی‌های منتخب به معنای ضعیف بودن دیگر روابط عمومی‌ها نیست، این جشنواره فرصتی برای معرفی روابط عمومی‌های پرتلاش است. امیدواریم سال‌های آینده شاهد حضور روابط عمومی‌های دیگر در رتبه‌های نخست باشیم.

رضوانی با بیان اینکه داوری بر اساس کیفیت آثار انجام شد، تصریح کرد: در این جشنواره ۱۱۰ دستگاه شرکت کردند که از این تعداد ۸۵ اثر انتخاب و مورد ارزیابی داوران قرار گرفت که در نهایت ۲۶ اثر بر اساس محورها و موضوعات ارائه شده به داوری گذاشته شد.

وی بیان کرد: سال گذشته هشت جلسه شورای روابط عمومی‌های استان را برگزار کردیم که حاصل آن برپایی نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی در اردیبهشت‌ماه، نمایشگاه هفته دولت در شهریورماه و نمایشگاه چهل‌سالگی انقلاب در اسفندماه بود، این امر نشان‌دهنده اهتمام همکاران روابط عمومی دستگاه‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =