عروسک‌ها در کرمانشاه کاروان شادی به راه انداختند

مراسم شادپیمایی عروسک‌ها، از سوی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در محوطه آثار تاریخی تاق بستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در حاشیه برگزاری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران در کرمانشاه، مراسم شادپیمایی عروسک‌ها در محوطه آثار تاریخی تاق بستان و با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌های کرمانشاهی برگزار شد.

این مراسم که از سوی دست‌اندرکاران دومین جشنواره پویانمایی پیش‌بینی شده بود، با حضور نزدیک به 300 عروسک در روز چهارشنبه 19 تیرماه 1398 و در میان استقبال خانواده‌های کرمانشاهی به اجرا درآمد. 

شروع این مراسم از ساعت 18 در بلوار تاق بستان شروع شد و گروههای نمایشی شرکت‌کننده پس از طی مسافتی یک کیلومتری به محوطه تاریخی تاق بستان وارد شدند و ادامه این مراسم در این مکان پی گرفته شد.

برنامه‌های مراسم شادپیمایی عروسک‌ها در محوطه آثار تاریخی تاق بستان با اجرای برنامه‌های مختلفی همراه بود.

اجرای سرود ملی، پرواز بالن آرزوها، اجرای برنامه توسط عروسک‌های غول پیکر، و... از دیگر برنامه‌های اجراشده در این مراسم بود.

در بخشی از این برنامه، « مرضیه برومند»، کارگردان مطرح نمایش عروسکی ایران در جمع شرکت کنندگان حضور پیدا کرد و به سخنرانی پرداخت.

«برومند» با ابراز خوشحالی از برگزاری مراسم شادپیمایی عروسک‌ها در کرمانشاه، به یادآوری خاطره خود در ساخت برنامه‌های عروسکی اشاره کرد و افزود: تمام زمان‌هایی که برای بچه‌ها کار کردم، برایم خاطره های خوش به جا گذاشتند. اما خاطره‌ای که هر روز در ذهن من نقش می‌بندد، این است که شما پدرها، مادرها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را می‌بینم که می گویید دوران بچگی شما در پای کارهای من گذشته است. و این، برای من بسیار جذاب است.

کارگردان سریال نمایش عروسکی « مدرسه موش‌ها» همچنین گفت: اتفاق جذاب اینکه امروز و در این برنامه؛ نسل های سوم و چهارم اینجا حضور دارند و در خدمتشان بوده‌ام.

او در پایان گفت: امیدوارم خدا به همه کسانی که کار کودک می‌کنند، بخصوص آنها که کارهای عروسکی می‌کنند، توان و سلامتی بدهد، که همچنان در خدمت بچه‌ها باشند.

«برومند»، کار نمایشی «خونه مادربزرگه» را در میان ساخته‌هایش به عنوان بهترین کار هنری خود توصیف کرد.

مراسم شادپیمایی عروسک‌ها در حاشیه برگزاری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران در کرمانشاه، از سوی اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه به اجرا درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =