کد خبر: 289383
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
بازدید 1096
گرامی‌داشت هفته «عفاف و حجاب» در کانون گیلان

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با ویژه‌برنامه‌هایی هدف‌مند و کتاب‌محور، هفته‌ی «عفاف و حجاب» را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، ترویج فرهنگ«عفاف و حجاب» در جامعه، به‌ویژه درمیان نسل کودک و نوجوان، ازرسالت‌های مجموعه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری است و در این میان ارایه‌ی خوراک فکری مناسب و نهادینه‌ی‌سازی این فرهنگ با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و آموزش‌های غیرمستقیم به مخاطبان، در دستور کار مربیان این نهاد قراردارد.

برهمین‌اساس نیز مراکز فرهنگی هنری کانون با همراهی اعضا، خانواده‌ها و مشارکت دیگر دستگاه‌های فرهنگی، میزبان ویژه‌برنامه‌های هفته«عفاف و حجاب» شدند و ضمن اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی و برگزاری نشست‌های تربیتی، به ترویج این فرهنگ و ایجاد پشتوانه‌های مناسب عقلی و منطقی در آینده سازان ایران اسلامی اقدام‌کردند.

برپایه این گزارش، مرکز فرهنگی هنری بندرکیاشهر به همین مناسبت میزبان نشست تربیتی با حضور امام جمعه، مسوولان و خانواده‌ها شد.

حجّت الاسلام نصرت امیدی، امام جمعه بندرکیاشهر در این نشست از اهمیت احترام به بزرگ‌ها سخن‌گفت و این امر را لازمه‌ی عاقبت‌به خیری و توفیق در دنیا و آخرت دانست.

این شخصیت‌دینی هم‌چنین با مخاطب قراردادن والدین گفت: تربیت فرزندانی محجبه و عفیف، نیازمند بهره‌گیری از اصول تربیتی مبنتی برآموزه‌های اسلامی است و در این مسیر نیز برخورد مناسب و پرهیز از تندخویی بایستی مد نظر والدین قرارداشته باشد.

براساس این گزارش، برگزاری ویژه‌برنامه «عفاف و حجاب، تجلی فطرت، تاج بندگی»، ازدیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری بندرکیاشهر بود و مربیان در این ویژه‌برنامه به‌ نقش و اهمیت عفاف و حجاب در ارتقای جایگاه فرد در اجتماع پرداختند و از چادر به عنوان حجاب برتر و پوشش مناسب نام بردند.

معرفی کتاب«گلستان حجاب» و «چرا با حجاب شدم؟»، بحث آزاد در ارتباط با نقش حجاب در شکل‌گیری یک جامعه آراسته به فضیلت‌های معنوی، اجرای قصه‌گویی، برپایی کارگاه‌ ادبی با عنوان«یک حس آسمانی» و برپایی کارگاه کاردستی، از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کیاشهر بود.

کانون پرورش فکری شهرستان رودبار هم با ویژه‌برنامه«حجاب، بوته خوش بوی‌ گُل‌عفاف» به‌استقبال هفته عفاف و حجاب رفت.

طی برگزاری این ویژه‌برنامه، کودکان و نوجوان با آیات قرآن و احادیث معصومین(ع) در ارتباط با اهمیت عفاف و حجاب و درعین‌حال، رخداد تیرماه سال ۱۳۱۴ ه.ش مسجد گوهر شاد و به خاک و خون کشیده‌شدن مردم مسلمان ایران اسلامی به دستور رضاخان بیش از پیش آشنا شدند.

قصه‌گویی، برپایی کارگاه‌های فرهنگی و هنری با حضور اعضای کودک و نوجوان، از جمله برنامه‌های مربیان کانون رودبار به‌شمارمی‌رفت.

کانون پرورش فکری آستانه اشرفیه هم با همکاری بسیج خواهران، ویژه‌برنامه‌ای را درحرم مطهر سلطان سید جلال‌الدّین اشرف این شهرستان برگزار کرد.

این مراسم با اجرای مسابقه‌ی حضوری با موضوع عفاف و حجاب، برپایی ایستگاه نقاشی و چهره‌آرایی کودکان و نوجوان، مولودی‌خوانی و اجرای سرود همراه‌بود و در پایان نیز حاضران با دریافت بسته‌های فرهنگی مورد تشویق قرارگرفتند.

مرکز فرهنگی هنری کانون کومله ضمن اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، نشست اعضا با امام جمعه این بخش را در برنامه‌های هفته عفاف و حجاب خود قرارداد.

حجّت‌الاسلام علیرضا محیطی در این نشست به دلایل نام‌گذاری این ایام پرداخت و با مهم توصیف‌کردن پاس‌داشت ارزش‌های اسلامی گفت: این امر از ضرورت‌های یک جامعه باورمند به آموزه‌های دین مبین اسلام است و ترویج و نهادینه‌سازی این فرهنگ باید از کودکان و نوجوانان آغازشود.

براساس این گزارش، تشویق اعضای فعال و محجبه، ازدیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری کومله در هفته عفاف و حجاب به‌شمارمی‌رفت.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت نیز با ویژه‌برنامه«مروارید درخشان» به استقبال هفته عفاف و حجاب رفت.

معرفی واقعه تاریخی مسجد گوهرشاد و کشف حجاب رضاخانی، بحث آزاد در ارتباط با اهمیت عفاف و حجاب، قصه‌گویی از کتاب «سحر، شب‌بوها و نماز»، معرفی کتاب«ماهک و پرنده» و هم‌خوانی شعر «چادرنماز»، از جمله برنامه‌های این روز بود و درادامه نیز اعضا ضمن تصویرسازی با موضوع«حجاب»، کلیپ فعالیت‌های دینی این مرکز فرهنگی هنری را به تماشا نشستند.

 مرکز فرهنگی هنری کانون لشت‌نشاء نیز با نگاهی ویژه به انجام فعالیت‌های خلاقانه و باهدف انتقال آموزه‌ها در قالب آموزش‌های غیر مستقیم و در سایه بهره‌گیری از دیدگاه‌های شخصیت‌های دینی، به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب درمیان نسل کودک ونوجوان پرداخت.

این فعالیت‌ها با برگزاری نشست پرسش و پاسخ اعضا با امام جمعه این بخش آغازشد وحجّت الاسلام و المسلمین علی رنجبر در این دیدار صمیمانه، به فلسفه حجاب و پاک‌دامنی پرداخت و در این میان از آینده‌سازان ایران اسلامی برای دقت در دوست‌یابی و بهره‌گیری از راهنمایی و مشورت والدین و اولیای تربیتی دعوت‌کرد.

معرفی و روخوانی کتاب، قصه‌گویی، اجرای نمایش خلاق و مسابقه نقاشی با موضوع «حجاب»، ازدیگر برنامه‌های مربیان این کانون برای مخاطبان کودک و نوجوان محسوب‌می‌شد.

مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون تالش، املش، اسالم، لاهیجان، منجیل و رضوانشهر نیز به همین مناسبت،  نسبت به برگزاری کارگاه‌های مختلف خوش‌نویسی، بحث آزاد، معرفی کتاب و آموزش کاردستی و ساخت ماکت با موضوع «حجاب اسلامی»، اقدام‌کردند و اهمیت عفاف و حجاب را در قالب این فعالیت‌ها به کودکان ونوجوانان یادآورشدند.

کارگاه نقاشی با موضوع«پوشش ایرانی - اسلامی» در کانون منجیل
کارگاه بحث آزاد با موضوع عفاف و حجاب در کانون لاهیجان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =