کد خبر: 289385
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
بازدید 232
"نوشتن، تمرینی برای زندگی است"

اعضای ارشد کانون پرورش فکری مهریز، در نشست ادبی با حضور سعید زین‌العابدینی نویسنده و کارگردان کشوری، لحظات نابی را رقم زدند

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، اعضای ارشد دختر و پسر کانون پرورش فکری مهریز، که میزبان سعید زین‌العابدینی نویسنده، کارگردان و معاون مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون کشور بودند، با قرائت آثارشان، لحظات نابی را رقم زدند. دراین نشست، سعید زین‌العابدینی در مورد آثار اعضا، مطالبی را بیان نمود و گفت: "نوشتن، تمرینی برای زندگی است" و خوشحالم با دوستانی آشنا می‌شوم که دغدغه‌شان خواندن و نوشتن است و دوست دارم با نگاه و دیدگاه‌تان، بیشتر آشنا شوم.

 وی در خطاب به نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی افزود: از خودمان و درباره‌ی چیزهایی بنویسیم، که شناخت داریم. نوشتن می‌تواند به نوعی تمرینی برای شناخت زندگی و خودمان باشد. از خودمان بنویسیم، آن هم از زاویه‌ی سوم شخص مفرد. دوباره از خودمان بنویسیم این‌بار از زبان خودمان، اول شخص مفرد واز زاویه‌ی سوم شخص بخوانیم.

  شاعر مجموعه‌ی"یک عقربه معکوس" ادامه داد: کتاب و کتاب‌خوانی از ضروریات زندگی و خلاقانه زیستن است. چه لذت‌بخش است که همیشه کتابی را برای خواندن به همراه داشته باشید. هر کتاب تجربه ای برای زندگی است. از این منظر شما با خواندن یک رمان یک زندگی را تجربه می‌کنید و با خواندن یک داستان در تجربه‌کردن یک موقعیت، سهیم می‌شوید.

  نویسنده کتاب "خرده روایت‌های مچاله شده"، خواندن کتاب‌های کانون پرورش فکری را توصیه کرد و اظهار داشت: کانون پرورش فکری، اعتماد شما را بر می‌انگیزد و شرایط خوب و ایده‌آلی را فراهم می‌کند، تا شما بخوانید و بنویسید و آموزش‌های لازم را کسب کنید لذا سعی کنید از چیزهای ملموس بنویسید. از زندگی و دغدغه‌های خودتان بنویسید و به این مهم توجه خاصی داشته باشید.

 سعید زین‌العابدینی، در پایان، عنوان کرد: با نوشتن، خلاق‌تر می‌شوید و می‌توانید در زندگی رفتار بهتری داشته باشید. باز هم تکرار می‌کنم که بنویسید و بنویسید، بخوانید و بنویسید چرا که نوشتن، تمرینی برای زندگی است.

 گفتنی است، خوانش یک داستان کوتاه با عنوان "ماه و ماهی و دریا" توسط سعید زین‌العابدینی، گزارش عمل‌کرد وضعیت فعالیت‌های ادبی مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری مهریز توسط سیده خدیجه طبا طبایی مربی ادبی کانون مهریز و عکس یادگاری از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =