فراخوان جشنواره‌ قصه‌گویی در استان لرستان منتشر شد

فراخوان بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان : بیست‌ و دومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای آذرماه ۹۸ برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، احیای سنت قصه‌گویی، برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم در ترویج این فرهنگ به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است، بیان داشت: شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران شامل: ( نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، بانوان و آقایان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگها هستند

محمدجواد محمدی افزود: دربخش بین‌الملل نیزبرگزیدگان ۲۱ دوره گذشته جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل و قصه‌گویان ومجریان دارای سابقه اجر د رسانه ملی  تئاترکشور به همراه داوطلبان سایر کشورها می‌توانند شرکت کنند.

وی اضافه کرد: بخشی از شیوه‌های قصه‌گویی صحنه‌ای شامل کلاسیک (سنتی)، قصه‌هایی از روزگاران کهن، تاریخ، سنت‌ها، مذهب، آداب و قهرمانی‌ها از منابع شفاهی یا کتبی است که بدون ابزار اجرا می‌شود؛ بخش دیگری نیز به قصه‌گویی مدرن (نوآورانه) اختصاص یافته که شامل قصه‌هایی می‌شود که به صورت گفت‌وگو، ترانه، آواز با موسیقی یا بدون آن، با تصویر و سایر ابزارهای خلاق از منابع شفاهی یا کتبی انتخاب و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان تصریح کرد: قصه‌گویی به صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و تصویربرداری از صه‌گویی در نمای باز(لانگ‌شات) از جمله شرایط شرکت در بخش صحنه‌ای است.

محمدی اظهارداشت: در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای نیز علاقه‌مندان می‌توانند با موضوع‌ «قصه زندگی من» در فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه، امیدها، شادی‌ها و آرزوهای زندگی خود را به شیوه‌ای مستندگونه روایت کنند.

وی ادامه داد: روایت قصه از زبان یک راوی، ارسال فیلم در قالب mp۴ و حجم حداکثر ۴۰۰ مگابایت و تصویربرداری با استفاده از دوربین و موبایل به‌صورت افقی و دارای صدای مطلوب از شرایط بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان درپایان گفت: علاقه‌مندان به شرکت در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ فرصت دارند برای ثبت‌نام و بارگذاری فیلم قصه‌های خود به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =