گرامی‌داشت هفته‌ی حجاب در کانون سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و برگزاری نشست‌های تبلیغی‌ترویجی، هفته‌ی حجاب و عفاف را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی مانند قصه‌گویی، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام، مسابقه، کاردستی و برگزاری نشست‌های تبلیغی‌ترویجی، هفته‌ی حجاب و عفاف را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، ویژه‌برنامه‌ای به‌منظور نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و تقویت هویت ملی‌مذهبی مخاطبان کودک و نوجوان با دعوت از حجت‌الاسلام مرادی کارشناس حوزه علمیه در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان برگزار و فعالیت‌ بحث آزاد، معرفی شخصیت، احکام پوشش اسلامی، مسابقه «کی محرمه.. کی نامحرمه» و...، برای ۳۰ عضو دختر کودک اجرا شد.

در مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی نیز با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ دینی‌اسلامی و حجاب، ویژه‌برنامه‌ی «وقار فاطمه» با همکاری حوزه‌ی بسیج خواهران فدک ناحیه سپاه و بسیج دانش‌آموزی این شهرستان برگزار شد و در ادامه، اعضا و مربیان به‌اتفاق مدعوین، مسیر کانون تا مسجد محل را پیاده طی کردند.

تلاوت قرآن، همخوانی سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا(ع)، بازخوانی وصیت‌نامه شهدا در راستای موضوع حجاب و عفاف، اهدای گل و تجلیل از دختران محجبه، برپایی ایستگاه خوش‌نویسی و نگارش جملات کوتاه درباره‌ی حجاب و...، برخی از برنامه‌های این نشست بود.

ویژه‌برنامه‌ی «حجاب؛ مرواریدی در صدف» در مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر برگزار و درخصوص حجاب و رنگ چادر در مکان‌های مختلف با اعضا صحبت شد.

اختصاص پانلی به حجاب با عنوان «چتر فرشته‌ها روی زمین» به‌منظور آشنایی اعضا با احادیث «درّ آدینه» و اطلاع‌رسانی درخصوص برنامه‌های چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه، معرفی کتاب «بچه‌ها صبر کنید» و «دایره‌المعارف برای کودکان»، کاردستی و... از دیگر برنامه‌های مربیان مرکز در این هفته بود.

 هم‌زمان با روز دختر و سال‌روز میلاد حضرت معصومه(س)، فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی با هدف ترویج فرهنگ عفاف، معرفی الگوی زنان مسلمان و پرورش حس دینی اعضا در مراکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه و شماره دو کانون شاهرود برگزار و از دختران محجبه تجلیل شد.

نشست تخصصی حجاب و آیین تجلیل از اعضای دختر محجبه با دعوت از عطیه رضایی، نایب‌رئیس کونگ‌فو گرات‌سان استان سمنان و مربی و داور رسمی فدراسیون در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان برگزار شد.

 رضایی در این نشست با اشاره به تاریخچه فعالیت ورزشی و مقام قهرمانی خود به مخاطبان کودک و نوجوان یادآور شد: حجاب، محدودیت نیست و این تصور برگرفته از فرهنگ غلط غرب است.

معرفی کتاب «لباس‌های محلی ایران» به‌صورت طرح دیواری و آشنایی اعضا با پوشش اقوام مختلف ایرانی از دیرباز تاکنون از دیگر برنامه‌های مربیان کانون دامغان بود.

گفتنی است؛ در سایر مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری در هفته‌ی حجاب و عفاف اجرا و با استقبال اعضا و والدین روبرو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =