استان مرکزی میزبان "کونیکو یامامورا"مادر شهید دفاع مقدس

جشن میلاد امام رضا (ع) هم زمان با هفته عفاف و حجاب و حضور حسین بختیاری فرماندار شهرستان اراک و جمعی از مسوولین از استانداری ،میراث فرهنگی و اعضا و والدین و میهمان ویژه برنامه کونیکو یامامورا که حالا خودش را با نام ایرانی «سباء بابایی» معرفی می کند، اصالتا ژاپنی و مادر «شهید محمد بابایی»در روز 23 تیرماه در سالن سینمای کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی جشن میلاد امام رضا (ع) هم زمان با هفته عفاف و حجاب و  حضور حسین بختیاری فرماندار شهرستان اراک و جمعی از مسوولین از استانداری ،میراث فرهنگی و اعضا و والدین و میهمان ویژه برنامه کونیکو یامامورا که حالا خودش را با نام ایرانی «سباء بابایی» معرفی می کند، اصالتا ژاپنی و مادر «شهید محمد بابایی»در روز 23 تیرماه در سالن سینمای کانون برگزار شد.کونیکومادرشهید ژاپنی ساکن ایران معلم،استاد زبان ژاپنی در دانشگاه، فعال در احداث نمایشگاه جنگ وسلاح شیمیایی ومترجم است .

کونیکا ژاپنی الاصل است اما با فرهنگ ایرانی اسلامی و انقلابی رابطه ای عمیق و ریشه ای دارد؛ از حجاب با چادر گرفته تا تسلط اش به برخی آیات قرآن کریم. او می گوید :"خانواده شهدا وکسانی که در جنگ بودند باید صحبت کنند تا نسل جوان آگاه شوند و درک کنند چرا این افراد شهید یا جانباز شدند ، این ها وظیفه دارند که صحبت کنند یا نوشته شود... " کونیکا در 65 سالگی از وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران بازنشسته می شود ولی هنوز با داشتن 80 سال سن فعال است و داوطلبانه از جانبازان شیمیایی حمایت می کند و برای آشنایی بچه های دبستانی با فرهنگ دفاع مقدس و آموزش آن ها برنامه دارد محمدبابایی فرزند ایشان درسال62 دردفاع مقدس به شهادت رسیدند،وی می گویددین اسلام امانت است دردست مسلمین ،مابه خاطرشهدابایدامانت داراسلام باشیم.
در ادامه اعضا سوالاتی در خصوص بحث حجاب مطرح کردند و ایشان با صبوری پاسخ دادند، سرود سه زبانه کاری از مرکز فرهنگی هنری شماره 3 اراک، مسابقه بستن شال و افتتاح نمایشگاه عفاف حجاب با عنوان "طرح های اوریگامی" و بازدید میهمانان از نمایشگاه  انجام فعالیت اوریگامی توسط میهمان برنامه از بخش های دیگر این جشن بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =