تمامی نهادهای فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی مسئول هستند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی نهادهای فرهنگی این استان برای ترویج و نهادینه کردن روزافزون فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین مردم استان مسئول هستند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد؛ کبری اخلاقی نیا روز سه شنبه به مناسبت ۱۸ تیرماه روز ادبیات کودکان و نوجوانان در نشست ادبی «دوپنجره» در یاسوج اظهار داشت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید نه تنها بین کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بلکه بین تمامی قشرهای مردم این استان بیش از پیش نهادینه شود.

وی افزود: تحقق این امر مهم در توسعه همه جانبه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اثرگذار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروزه قشر کودک و نوجوان کشور و این استان بخش عمده ای از آگاهی ها و اطلاعات خود را طریق فضای مجازی دریافت می کنند.

اخلاقی نیا عنوان کرد: همین موضوع سبب فاصله گرفتن کودکان و نوجوانان کشور و کهگیلویه و بویراحمد با کتاب و کتابخوانی شده است.

وی ابراز داشت: برگزاری نشست های ادبی «دوپنجره» اقدامی مهم برای آشتی دادن هر چه بیشتر قشر کودک و نوجوان کشور و کهگیلویه و بویراحمد با کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نشست ها ارتباط دوسویه نویسندگان و شاعران ملی با قشر کودک و نوجوان است که منجر به تولید و ارائه آثار فاخرتر از سوی فعالان ادبی کشور در سال های آینده می شود.

اخلاقی نیا اظهار داشت: مهمترین اهداف برگزاری نشست های ادبی «دوپنجره» شامل آشنایی هر چه بیشتر قشر کودک و نوجوان با فرهنگ مطالعه و نقد کتاب، خواندن کتاب به طور حرفه ای و عمیق و پر کردن شکاف ارتباط محدود کودکان و نوجوانان با مطالعه است.

وی افزود: شعر و ادبیات به رشد و شکوفایی هر چه بیشتر حس خیال پردازی در قشر کودک و نوجوان کمک بسزایی می کند و برگزاری نشست های ادبی «دوپنجره» نیز می تواند تعداد مخاطبان عرصه کتاب و کتابخوانی را تا حدودی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد افزایش دهد.

اخلاقی نیا گفت: نخستین انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد امروز و پس از برگزاری نشست ادبی «دوپنجره» با حضور فرهاد حسن زاده نویسنده مطرح کشور در حوزه کودک و نوجوان افتتاح می شود.

وی اظهار داشت: اهداف اصلی افتتاح این انجمن شامل توانمندسازی اعضا، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رفع نقاط ضعف فعالیت های ادبی اعضا با برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی مستمر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =