کانون پرورش فکری مجموعه‌ای خوب و اثرگذار برای کودکان و نوجوانان

فرماندار شاهرود در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، این‌مجموعه را برای کودکان و نوجوانان، خوب و اثرگذار دانست.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، دوشنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۸ با محمدکرم محمدی معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

کانون پرورش فکری؛ مجموعه‌ای خوب و اثرگذار برای کودکان و نوجوانان

فرماندار شاهرود در این دیدار ضمن تبریک دهه‌ی کرامت، عملکرد کانون پرورش فکری را شایسته‌ی تقدیر و آن را مجموعه‌ای خوب و اثرگذار برای کودکان و نوجوانان دانست.

محمدی بر مهارت‌آموزی مخاطبان کودک و نوجوان در قالب سالم‌سازی اوقات فراغت با راهنمایی مربیانی مؤمن و متعهد در این محیط فرهنگی، تأکید و خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگ هیچ کوتاهی صورت نمی‌گیرد و برحسب جمعیت در تخصیص بودجه و اعتبار به این بخش تلاش می‌شود تا زمینه‌ی جذب قابل‌توجهی از گروه سنی کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری فراهم شود.

محمدکرم محمدی معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود

فرماندار شاهرود در پایان سخنانش با اعلام آمادگی از هرگونه حمایت و مساعدت در زمینه‌ی تأمین اعتبار و تجهیزات از مدیرکل کانون پرورش فکری خواست تا پروژه‌های مورد نیاز از لحاظ فکری، روان‌شناسی و... که در تخصص کانون پرورش فکری هست، تعریف و در قالب نیازسنجی به فرمانداری اعلام شود.

تقویت کارگاه‌های مهارت‌آموزی با شعار آینده ساختنی است

مدیرکل کانون استان سمنان نیز در این دیدار، ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و آرزوی سلامتی و بهبودی فرماندار شاهرود و قدردانی از توجه و همراهی ایشان به فعالیت‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان با اهدای یک اثر خلاقانه از عضو برگزیده جشنواره‌ی رضوی به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی در راستای فعالیت‌های چهل‌گانه‌ی کانون و وضعیت عمرانی و تجهیزات این مجموعه پرداخت.

خدابخشی در ادامه، کانون پرورش فکری را یک مجموعه‌ی کارآمد دانست و تأکید کرد: کانون پرورش فکری به‌عنوان متولی کودک و نوجوان با شعار «آینده ساختنی است»، پیوسته به مهارت‌آموزی ویژه سنین ۶ تا ۱۷ سال می‌پردازد.

دیدار نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان با فرماندار شاهرود و اهدای اثر عضو کودک برگزیده جشنواره رضوی

وی با بیان این‌که اگر شخصیت‌سازی و فرآیند فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، درست شکل گیرد، ماندگاری‌اش بیش‌تر و تأثیر بسزایی خواهد داشت، خواستار فراهم‌ساختن زمینه‌ی تعامل و هم‌افزایی بیش‌تر دستگاه‌های فرهنگی و هم‌چنین اختصاص بودجه برای احداث یک مرکز فرهنگی‌هنری و یا راه‌اندازی یک مرکز سیار شهری در مناطق محروم و کم‌برخوردار در شهرستان شاهرود شد.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان با اشاره به این‌که کار کردن در حوزه‌ی فرهنگ، سخت است و چهل‌سال فعالیت در این‌حوزه، خود بیانگر موضوع است، تصریح کرد: کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودک و نوجوان، نهادی تخصصی است که با نگاه جامع و محتوامحور و راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار و محروم  توجه داشته و امیدواریم این روند با مساعدت فرمانداران به نتیجه نهایی خود برسد.

در ادامه‌ی این دیدار، مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی شاهرود و بسطام نیز از فرماندار خواستند تا نسبت به معرفی کانون و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مربیان به عموم مردم، آنها را همراهی کنند و با توجه به وجود شهرک‌های متعدد در این شهرستان و بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق محروم از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و...، در زمینه‌ی احداث مراکز فرهنگی‌هنری و راه‌اندازی کتابخانه سیار شهری به‌عنوان نیازهای ضروری این شهرستان، اقدام شود.  

گفتنی است؛ مدیرکل کانون استان سمنان از مراکز فرهنگی‌هنری بسطام، شماره یک و دو کانون شاهرود بازدید و از نزدیک با مربیان این مراکز، دیدار و گفت‌وگو داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =