نمایش، رسانه‌ای تاثیرگذار است

نویسنده و کارگردان حوزه کودک و نوجوان، «نمایش» را تاثیرگذارترین رسانه خواند و بهره‌گیری افزون‌تر از این ابزار مناسب تربیتی را خواستارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، امیر مشهدی عباس هم‌چنین به نشاط و شادمانی حاکم بر فعالیت‌های نمایشی اشاره و افزایش گستره‌ی اجرای آن را زمینه‌ساز جذب و پایدارسازی حضور اعضا در مراکز فرهنگی هنری کانون دانست.

او در جمع کارشناسان و مربیان شرکت‌کننده در دوره «آموزش تخصصی هنرهای نمایشی» درباره‌ی هنر و شاخصه‌های یک هنرمند نیز سخن‌گفت و از هنر نمایشی به‌عنوان رسانه‌ای تاثیرگذارنام‌برد.

مدیر مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری در این ارتباط توضیح‌داد: برخورد چهره به چهره با مخاطب، فرصتی ارزش‌مند است و برهمین اساس نیز تاثیری شگرف و غیرقابل انکار بر تماشاگر دارد.

امیر مشهدی‌عباس که کارگردانی نمایش‌، فیلم‌ و سریال‌های تلویزیونی برای کودکان و نوجوان را درکارنامه دارد، نقش مربیان کانون را در الگوسازی برای نسل کودک و نوجوان مهم خواند و شناخت مناسب آنان از نیازهای آینده‌سازان را برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های نمایشی، سازنده و راه‌گشا دانست.

میهمان این برنامه درهمین‌حال، «خوب دیدن و خوب‌شنیدن» را سرمایه یک نمایش‌نامه نویس عنوان‌کرد و از مربیان خواست تا با انتخاب لحظه‌های تاثیرگذار و پرداخت مناسب شخصیت‌های داستان، به جذب هرچه بیش‌تر مخاطب کمک‌کنند.

بخش دیگری از سخنان میهمان این دوره آموزشی- که به منظور توان‌مندسازی اعضا و ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های نمایشی در مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان صورت گرفت- به اهمیت رخدادهای روی صحنه اختصاص داشت واو در این زمینه اظهارکرد: یک نمایش‌نامه‌نویس باید رویدادهای صحنه را چنان بنویسد تا خواننده و بیننده بتواند صحنه را آن گونه که نویسنده خلق‌کرده، تصویرکند.

دبیر انجن هنرهای نمایش کانون کشور هم‌چنین، به ارکان اصلی یک نمایش‌نامه نگاهی ویژه داشت و به تبیین و تشریح ویژگی‌ها و تفاوت‌های قصه و نمایش پرداخت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران و میهمان برنامه، از جایگاه فعالیت‌های نمایش نزد مسوولان و مربیان سخن گفت و تخصصی‌سازی فعالیت‌های نمایشی در مراکز فرهنگی هنری را  یک هدف راهبردی قلمدادکرد.

اسفندیارضیائی، مدیر کل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی در این میان به راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی تولید تئاتر کودک و نوجوان کانون گیلان  اشاره و اجرای نمایش‌های هدف‌مند را فرصتی ارزش‌مند برای ارایه‌ی خوراک‌های فکری به کودکان، نوجوانان و همراه‌سازی خانواده‌ها خواند.

  برپایه این گزارش، اجرای فعالیت‌های کارگاهی بخش پایانی این دوره آموزشی ۳ روزه بود که با حضور کارشناسان و  مربیان فعال در عرصه‌ی فعالیت های نمایشی و در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =