کد خبر: 289619
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
بازدید 669
گرامیداشت دهه کرامت در مراکز فرهنگی هنری کانون استان اردبیل

هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران و پاسداشت دهه‌ی کرامت، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل به اجرا گذاشته شد.

* مرکز شماره یک کانون اردبیل

به مناسبت فرارسیدن دهه‌ی مبارک کرامت در مرکز یک کانون اردبیل فعالیت‌هایی هم سو با موضوعات دهه کرامت انجام شد که اهم این فعالیت‌ها به قرار ذیل است:

در بخش فرهنگی فعالیت کاردستی ساخت گل سر با استفاده از کاغذهای رنگی و نمد اجرا شد که به مناسبت سالروز تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر اعضا با راهنمایی مربی طریقه ساخت گل سر کاغذی و نمدی را یاد گرفتند و بعد از پایان فعالیت  گل سرهای آماده را برای دوستان خود در روز دختر هدیه دادند.

به همین مناسبت قصه‌ای از کودکی حضرت معصومه (س) از کتاب کاش تو را می‌دیدم که حاوی مطالبی از زندگی این بانوی بزرگوار بود برای اعضا قصه‌گویی شد. همچنین، برنامه‌ی شعرخوانی اشعار رضوی از کتاب‌های«تو بوی سیب می‌دهی، شعر سبزه‌ها و نامه‌ات همین الآن رسید و..» در کارگاه ادبی اجرا شد. پس از خواندن اشعار از اعضا خواسته شد تا کلماتی را که در رابطه با موضوع امام رضا(ع) به یادشان مانده بود را برای هم تکرار کنند. بعد دایره‌ واژگانی این موضوع را روی تخته کشیدیم و از اعضا خواستیم با این واژگان در رابطه با این موضوع، شعر یا داستان بنویسند. در جلسه‌ی بعد اعضا نوشته‌های خود را برای همدیگر خواندند.

روی این گلدسته و گنبد طلایی

آسمانی آبی ست

می‌نگرم کبوترهای کنار حوض را

که عاشقانه می‌پرند دور حرم

یا امام رضا(ع)

یا امام هشتم

تویی آن ضامن مهربانی

که نجات دادی آهو را از دام صیاد

باز کن گره دعاهای ما را

که به ضریحت بسته‌شده‌اند.   «شعر: الینا صادقی. گروه سنی ب»

در کارگاه نقاشی نیز طرحی با عنوان  تصورت از حدیث را  ترسیم کن، اجرا شد. ابتدا چند حدیث درباره ثواب زیارت از حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در کلاس مطرح شد و پس از گفتگو با اعضا، تصویر ذهنی آن‌ها در این رابطه به صورت سیاه و سفید و در قالب طراحی اجرا شد.

* مرکز شماره سه کانون اردبیل

باهدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب؛ با حضور اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری ۳ و ۴ کانون اردبیل، کارگاه گفتمان دینی عفاف و حجاب در کانون مرکز شماره ۳ اردبیل برگزار شد.

در این گفتمان ملیحه ملک‌زاده طی سخنانی رعایت عفاف و حجاب را مایه سلامتی و نشاط جامعه عنوان کرد و گفت: رعایت پوشش اسلامی و حفظ حجاب باعث آرامش روحی و روانی زنان و دختران در جامعه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به مبانی قرآنی حجاب، اظهار کرد: وجود آیات مختلف قرآنی پیرامون حجاب اهمیت موضوع را به‌روشنی بیان می‌کند.

کارشناس جلسه با انتقاد از عدم عرضه لباس‌های مناسب در فروشگاه‌ها نیز تصریح کرد: علیرغم توزیع لباس‌های نامتعارف، انتخاب لباس با معیارهای دینی و اسلامی دور از دسترس نیست. وی همچنین با تشریح ابعاد و اقسام عفاف، خواستار توجه بیش از پیش اعضا به آداب معاشرت با دیگران شد. گفتنی است در پایان این گفتمان دینی به سؤالات اعضا پاسخ داده شد.

* مرکز شماره دو کانون پارس‌آباد

هم‌زمان با دهه کرامت برگزار شد: تبیین سیره علمی و عملی کریمان اهل‌بیت(ع) در مرکز دو پارس‌آباد. مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری پارس‌آباد با آغاز دهه‌ی کرامت، روز دختر را گرامی داشتند.

هم‌زمان با آغاز دهه‌ی کرامت، ویژه‌برنامه ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در مرکز فرهنگی هنری شماره دو پارس‌آباد گرامی داشته شد و از سوی مربیان مرکز، فعالیت‌های شاد و متنوع باهدف تبیین جایگاه والای دختر در اسلام و ایجاد شورونشاط اجتماعی و فضای معنوی، اجرا شد. بر اساس این گزارش، به مناسبت دهه کرامت مربیان مرکز با تبیین سیره علمی و عملی کریمان اهل‌بیت(ع) به معرفی شخصیت والای حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) پرداختند. سپس با تجلیل از اعضای فعال فرهنگی هنری و ادبی اعضای دختر مرکز، فعالیت‌های کانون را معرفی کردند.

شعرخوانی توسط کوثر یزدان‌پرست عضو نوجوان مرکز، قصه‌گویی داستان زندگی حضرت معصومه(س)، توسط اسرا رهنما و اجرای کمدی استند آپ توسط هانیه خزان از محورهای اصلی برنامه روز دختر بود که مادران اعضا یک روز شاد را کنار دختران خود تجربه کردند.

همچنین در طول ایام دهه کرامت اعضای ادبی و هنری مرکز در فعالیتی دیگر با اجرای ویژه‌برنامه «نامه‌ای به حضرت امام رضا(ع) و برگزاری مسابقه نقاشی رضوی با موضوع داستان‌های امام رضا (ع) در فراخوان رضوی کتابخانه عمومی شهرستان شرکت کرده و به تعامل و همکاری فرهنگی بین نهادهای دولتی پرداختند. بخش پایانی برنامه با حضور اولیای اعضای کانون و مربیان مرکز با دعوت از کارشناس مذهبی با موضوع «زندگی کریمانه» برگزار شد. در این برنامه حجت‌الاسلام امین پورمحمد به نکات کاربردی و کلیدی سیره کریمان اهل‌بیت پرداخته و اولیای حاضر را به الگو گیری از زندگی امامان معصوم(ع) و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی با موضوع «زندگی کریمانه» دعوت کرد تا کودکان و نوجوانان نیز سبک زندگی اسلامی را در زندگی‌شان پیاده کنند.

* مرکز فرهنگی هنری رضی

به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و نام‌گذاری این روز به عنوان روز دختر، ویژه‌برنامه‌ی شکوفه بهشتی در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری رضی برگزار شد. به مناسبت خجسته میلاد حضرت معصومه(س)،آغاز دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب، جشن شکوفه بهشتی با حضور والدین و اعضای دختر کانون رضی با پخش صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) و معرفی شخصیت ایشان و حضرت معصومه(س) همراه بود.

معرفی دهه کرامت، قصه‌گویی داستان کبوتران حرم، خاطره گویی اعضا از زیارت حرم حضرت معصومه(س)، تهیه کارت‌پستال با موضوع «برای تو دخترم» توسط اعضا و مادران و نوشتن دل نوشته‌هایی زیبا برای دخترانشان، اجرای مسابقه چیستان‌های قرآنی با موضوع عفاف و حجاب، اجرای مسابقه شاد و مهیج پانتومیم توسط اعضا و اهدای جوایز به برندگان مسابقه، ازجمله ویژه‌برنامه‌های این مراسم بود. همچنین برنامه‌های این مرکز به مناسبت روز دختر و دهه کرامت با تهیه گزارشی از سوی صداوسیما در برنامه تازه گون از شبکه استانی اردبیل پخش خواهد شد.

* مرکز شماره یک کانون کوثر

نمایشگاه آثار رضوی اعضا به مناسبت دهه کرامت در مرکز یک کانون کوثر برگزار شد. مرکز یک کوثر به مناسبت گرامیداشت دهه‌ی مبارک کرامت و هفته عفاف و حجاب برنامه‌های متنوعی را برگزار کرد.

روز دختر، روز ولادت حضرت معصومه فاطمه(س) برای اعضا معرفی‌شده و مربی همه‌ی دختران کانون را که در زمینه فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت می‌کنند، نمونه اعلام کرد. در ادامه شخصیت بزرگوار حضرت امام رضا(ع) به شیوه مسابقه‌ی جورچین کلمات برای اعضا معرفی شد.

همچنین نمایشگاهی از آثار رضوی اعضا که در سال‌های پیش در زمینه نشریه دیواری رضوی، خاطره‌ی رضوی، نامه‌ای به امام رضا(ع)، کتاب سازی رضوی و پژوهش رضوی کارکرده بودند، برگزار و اعضای کانون همراه خانواده‌هایشان از این نمایشگاه بازدید کردند.

گفتنی است، ویژه‌برنامه گرامیداشت دهه‌ی کرامت و هفته عفاف و حجاب به صورت شهرستانی با همکاری ادارات فرهنگی در سالن اندیشه با حضور۱۵۰نفر از خانواده‌های بومی برگزار شد. در این برنامه مرکز یک کوثر مسئولیت اجرای شعر و مجری‌گری را بر عهده داشت.

* مرکز شماره یک کانون مشگین‌شهر

برنامه هفته عفاف و حجاب با عنوان پروانه‌های عفیف در مرکز یک کانون مشگین‌شهر به اجرا درآمد. به همین مناسبت برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح شهرستان و مرکز به اجرا گذاشته شد. در روزهای نخستین دهه کرامت اعضای کودک و نوجوان در اولین همایش عفاف و حجاب پل معلق شرکت کردند. در این ویژه‌برنامه اعضا دکلمه‌ای به زبان  ترکی به کارگردانی نیلوفر صفروند و تنظیم متن سپیده داداش زاده اجرا نمودند و از برنامه‌های این همایش شامل سخنرانی حجت‌الاسلام رضا باوقار امام جمعه شهرستان، مولودی‌خوانی و... بهره‌مند شدند. در پایان برنامه، اعضای کانون با دریافت هدایایی از طرف مدیرعامل پل معلق مورد تشویق قرار گرفتند. در برنامه‌ای دیگر پانل پروانه‌های عفیف که توسط نیلوفر صفروند تهیه و آماده‌شده بود در هفته حجاب رونمایی و در مورد عنوان پانل با اعضا گفتگو شد. سپس در این پانل تعدادی از بازیگران غربی که مسلمان و محجبه شده بودند توسط سپیده داداش زاده  با استفاده از عکس و بیوگرافی معرفی شدند.

کارگاه معرفی کتاب و قصه‌گویی نیز توسط مربی مسئول مرکز برگزار شد. کتاب ماهک و پرنده با خوانش بخش‌هایی از کتاب و قصه‌گویی عنوان‌هایی بودند که در این کارگاه‌ها مورداستفاده قرار گرفتند.

* مرکز شماره دو کانون مشگین‌شهر

به مناسبت هفته عفاف و حجاب و هم‌زمان با دهه کرامت ویژه‌برنامه‌های متنوعی برای اعضای کودک و نوجوان برگزار شد. ازجمله برنامه‌های اجراشده برگزاری کارگاه بحث آزاد، نشست مادران و دختران، کارگاه روخوانی قرآن و... بود.

در کارگاه بحث آزاد با عنوان «پسران دیروز، پسران امروز» با اعضای نوجوان پسر، لیلا مستعلی زاده مربی مسئول مرکز ضمن صحبت با اعضا، در خصوص موضوع کارگاه اطلاعاتی داده و در ادامه برای هر عضو سؤالی را طراحی کرد. هر جواب با یک سؤال توسط مربی و یا عضو بعدی کامل می‌شد. در این کارگاه نیازهای نسل جدید و انتظاراتشان کاملاً مشخص شد و اعضا ضمن شناخت بیشتر نسبت به موضوعات پیرامون خود، اطلاعات زیادی از خود در اختیار دوستان قراردادند و نهایتاً جمع‌بندی توسط مربی صورت گرفت.

نشست مشترک با عنوان «من و دخترم» بین مادران و دختران از دیگر برنامه‌های اجراشده در این هفته بود. مادران ضمن معرفی خود از رابطه بین خود و فرزندانشان صحبت کرده و از انتظاراتشان گفتند و به خصوصیات مثبت، شامل آداب و معاشرت، رعایت عفاف و حجاب و... اشاره کردند. در ادامه هر مادر و دختر یک جمله زیبا در وصف همدیگر گفته و از همدیگر تشکر کردند. در ادامه مستعلی زاده، ضمن تشکر از ابراز محبت مادرها و دخترها، مادران را الگوی نجابت و پاکی برای دختران دانسته و در رأس همه حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان الگوی عفاف و حجاب معرفی کرد. .سپس معصومه رحیم زاده مربی فرهنگی مرکز، کتاب «فاطمه الگوی حیات زیبا» را برای اعضا و مادرها معرفی کرده و قسمت‌هایی از کتاب را برایشان روخوانی کرد. برگزاری کارگاه روخوانی قرآن با حضور مربی قرآنی و اعضا کودک و نوجوان ازجمله برنامه‌های دیگر در هفته عفاف و حجاب بود. اعضا سوره کوثر را جمع خوانی کرده و معنی سوره را نیز خواندند. در ادامه مربی ضمن معرفی شخصیت حضرت فاطمه(س) از خصوصیات رفتاری و اخلاقی آن حضرت برای اعضا صحبت کرده و به سؤالات اعضا در این زمینه پاسخ داد.

* مرکز شماره سه کانون مشگین‌شهر

ویژه‌برنامه «برای ریحانه» در مرکز ۳ کانون مشگین‌شهر. به مناسبت زادروز کریمه اهل‌بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، کارگاه کارت‌پستال سازی با عنوان «برای ریحانه» در مرکز ۳ کانون پرورش فکری مشکین‌شهر برگزار شد.

این ویژه‌برنامه با حضور اعضای دختر کودک و نوجوان فعال، جمعی از والدین و مربیان مرکز در سالن مطالعه مرکز ۳ کانون مشکین‌شهر برگزار شد. هدف از اجرای این برنامه گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س)، تکریم اعضای دختران کودک و نوجوان، پرورش خلاقیت، تقویت اعتمادبه‌نفس اعضا و ایجاد روحیه نشاط بود.

در ابتدای برنامه مربی نیر پیکام مسئول مرکز، ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) به معرفی شخصیت ایشان پرداخت و در رابطه با خصوصیات اخلاقی، رفتاری و ظاهری که  بر روی پانل نصب‌شده بود، توضیحاتی ارائه کرد. در ادامه، ضمن پخش موسیقی شاد، اعضا به ساخت کارت‌پستال‌هایی با موضع روز دختر و با تکنیک کلاژ پرداختند. پایان‌بخش برنامه اهدای کارت‌پستال تبریک روز دختر و صرف شیرینی و شکلات توسط اعضا، والدین و مربیان بود.

* کانون اصلاندوز

به مناسبت آغاز دهه کرامت و تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر جشنی با عنوان «برای ریحانه» در کانون پرورش فکری اصلاندوز با همکاری کتابخانه عمومی شهرستان برپا شد.

در این جشن که اعضای دختر با مادرانشان حضور داشتند، بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم،  فضه میرموسوی مربی مسئول مرکز ضمن خوش‌آمد گویی و تبریک این ایام فرخنده، هدف از برگزاری این مراسم را تقدیر از اعضا دختر مرکز و پیوند عقاید آنان با ائمه اطهار، مخصوصاً حضرت معصومه(س)عنوان کرد.

 این مراسم که با همکاری کتابخانه‌های عمومی شهرستان اصلاندوز برگزار شد با اجرای مسابقه، شعرخوانی، خاطره گویی و مسابقه کاردستی (گل‌سازی) همراه بود. در پایان مراسم، از مادران برگزیده در مسابقه کاردستی و همه اعضا دختر مرکز با اهدای جایزه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

* کانون انگوت

به مناسبت دهه کرامت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انگوت جهت آشنایی  هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با شخصیت والای حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برنامه‌هایی را اجرا کرد. در اولین روز از دهه کرامت صلوات خاصه امام رضا (ع) پخش و توسط اعضا همخوانی شد. اعضا در ایستگاه نقاشی به صورت گروهی با موضوع کبوتران حرم شرکت کردند و در طول این دهه مبارک خاطراتی از اولین زیارت خود را بازگو کردند. همچنین کتاب ماهک و پرنده‌ها روخوانی و تصاویر این کتاب نقد و بررسی شد. از دیگر برنامه‌های اجراشده در طول این ایام معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، تجلیل از اعضا دختر محجبه، معرفی کتاب «کاش تو را می‌دیدم» بود.

* کانون بیله سوار

به مناسبت دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب، ستاد شهرستانی گرامیداشت این ایام در محل فرمانداری شهرستان بیله سوار تشکیل و طبق مصوبه این ستاد در پارک جنگلی تپه نرگس شهرستان، جشنی با عنوان جشن نشاط و تعالی برگزار شد. این جشن با ریز برنامه‌هایی چون سخنرانی و خوش‌آمد گویی مسئولان شهرستانی، شعرخوانی توسط شعرای نامی شهرستان، اجرای نمایش زنده، مسابقات طنز با حضور اقشار مردم شهرستان برگزار و در کنار جشن، غرفه‌هایی چون عرضه محصولات فرهنگی، ایستگاه‌های صلواتی، پذیرایی و غرفه نقاشی کودکان دایر شد و اعضای شرکت‌کننده کانون به کشیدن نقاشی با موضوعات متناسب با ایام مذکور پرداختند و در پایان نمایشگاهی از آثار تهیه‌شده دایر و مورد بازدید عموم قرار گرفت.

* کانون جعفرآباد

هم‌زمان با سالروز تولد حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) آغاز برنامه‌ها در کانون جعفرآباد با اجرای فعالیت‌های متنوع در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی همراه بود.

اجرای فعالیت‌های فرهنگی مثل قصه‌گویی و معرفی شخصیت و نشریه نگاری با موضوع حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)در قالب جشن ولادت در سالن مرکز با همکاری مربیان مرکز. اجرای فعالیت‌های هنری شامل: مسابقه کارت‌پستال سازی و درست کردن کاردستی با کاغذ رنگی و کاغذ باطله. اجرای فعالیت‌ها و مسابقات ادبی با عنوان دست‌نوشته‌های خلاق. اجرای مسابقات فرهنگی و... که توسط مربیان در بین اعضا مرکز برگزار شد. برپایی نمایشگاهی از آثار اعضا در مرکز در حوزه‌های مختلف مثل نقاشی و نشریه دیوار جهت بازدید اولیاء و اعضا. تقدیر از نفرات برتر مسابقات از دیگر برنامه‌های جشن دهه کرامت بود.

* کانون خلخال

مرکز فرهنگی هنری خلخال به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های متعددی را با حضور کودکان و نوجوانان اجرا کرد.

- معرفی شخصیت حضرت معصومه(س): در این فعالیت شخصیت والای حضرت فاطمه‌ی معصومه به روش پرسش و پاسخ به اعضا معرفی شد و در ادامه اشعاری که از قبل به این مناسبت آماده‌شده بود، قرائت شد.

- اجرای بازی بومی محلی به مناسبت جشن روز دختران: در این مراسم بچه‌ها ۲ بازی را در محوطه‌ی مرکز اجرا کردند و ضمن آشنا شدن با این بازی‌ها، لحظات خوشی را نیز برای خود رقم زدند.

- شعرخوانی: در این فعالیت بچه‌ها اشعار گلچین شده‌ی رضوی را با تکنیک‌های ریتمیک، همخوانی گروهی و دکلمه‌ای شعرخوانی کردند.

- قصه‌گویی: تعریف قصه‌های ضامن مهربان و گنجشک و حضرت امام رضا(ع) با روش نشان دادن تصاویر کتاب از دیگر فعالیت‌هایی بود که برای بچه‌ها اجرا شد. 

- کارگاه کاردستی: در این فعالیت بچه‌ها با راهنمایی مربی، حرم و کبوترانش را با استفاده از مقواهای رنگی درست کرده و تزئین نمودند. در پایان فعالیت، تابلوی زیبای بزرگی از کارها تهیه شد.

- سرود رضوی: در این فعالیت، گروه سرود مرکز خلخال، سرود یا علی موسی‌الرضا را با حالات و حرکات ریتمیک، در مراسم جشن دختران اجرا کردند.

- جمله سازی: اعضای مستعد ادبی مرکز با راهنمایی مربی، جملات زیبایی را با موضوعات امام رضا(ع)، حضرت معصومه، حرم و کبوتر نوشته و برای همدیگر خواندند. در پایان مراسم، جملات زیبا مورد تشویق قرار گرفت.

- خوشنویسی: در ابتدای برنامه، مربی حدیثی از حضرت امام رضا(ع) را برای بچه‌ها قرائت کرده و توضیحات لازم را ارائه داد. سپس اعضای خوشنویسی مرکز، حدیث را با خط تحریری نوشته و برگه‌هایشان را باسلیقه‌ی خود تزئین کردند.

* کانون گرمی

هم‌زمان با دهه کرامت، ولادت کریمه اهل‌بیت(ع)، حضرت معصومه سلام‌الله علیها و امام رضا(ع) و هفته عفاف و حجاب؛ اعضای کودک و نوجوان مرکز گرمی  ویژه‌برنامه خواهر خورشید را با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری گرامی داشتند.

معرفی حرم‌های مطهر و شخصیت‌های بزرگوار حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) برای کودکان، قصه‌گویی از داستان‌ زندگی حضرت امام رضا(ع)، معرفی کتاب کاش تو را می‌دیدم (فرازهایی از زندگی بانو معصومه (س) و حوادث تاریخی زمان ایشان نوشته مژگان شیخی)، معرفی کتاب زندگانی امام رضا(ع) ، بیان حدیث شریف معراج و احادیثی از ائمه معصومین (ع) درباره عفاف و حجاب، آموزش بستن شال و روسری به صورت حجاب کامل برای اعضای دختر و برگزاری کارگاه نقاشی با عنوان طعم سیب زیارت از برنامه‌های اجراشده در این ایام بود.

* کانون نمین

مربیان مرکز فرهنگی و هنری نمین، در راستای گرامی داشت هفته‌ی عفاف و حجاب و دهه‌ی کرامت، برنامه‌های متنوعی با همکاری ادارات مختلف شهرستان برگزار کردند. مربیان به منظور آشنایی اعضا با شخصیت بزرگوار حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و وقایع زندگی ایشان، همچنین، مقارن بودن این دهه با هفته‌ی عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و ادبی پرداختند.  مصادف با میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، با همکاری ناحیه‌ی مقاومت بسیج خواهران و امور بانوان فرمانداری، جشنی را در سالن ورزشی الزهرا برگزار شد. در این جشن، امام جمعه‌ی شهرستان، فرماندار، شهردار و سایر مسئولان ادارات حضور داشتند و برنامه‌هایمتنوعی ازجمله، مسابقه، سرود و مولودی‌خوانی اجرا شد.  به مناسبت گرامیداشت دهه‌ی کرامت و هفته‌ی عفاف و حجاب، با همکاری ادارات مختلف شهرستان، همایشی در سالن آمفی‌تئاتر مرکز برگزار شد. در مورخه‌ی ۱۳۹۸/۰۴/۱۸، روز سه‌شنبه، مراسم گرامی داشت روز عفاف و حجاب با حضور امام جمعه‌ی شهرستان و جمعی از مسئولان ادارات، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران، بانوان کارمند ادارات و اعضا و والدین آن‌ها برگزار شد.                 

در این همایش برنامه‌های مختلفی ازجمله: سخنرانی، اجرای دکلمه توسط اعضای کودک مرکز، اجرای سرود و مسابقه و همچنین اهدای جوایز به دختران و بانوان نمونه و باحجاب شهرستان اجرا شد. نمایشگاهی از کتاب و پوستر تصاویر مربوط به عفاف و حجاب و همچنین چادر و پوشش اسلامی نیز در سالن مطالعه‌ی مرکز برای بازدید عموم برپاشده بود که بعد از برنامه همه‌ی حاضران از نمایشگاه بازدید کردند.  در برنامه‌ای دیگر ویژه‌برنامه‌ی دهه‌ی کرامت با همکاری اداره‌ی بهزیستی شهرستان در سالن آمفی‌تئاتر کانون نمین برگزار شد. در مورخه‌ی ۱۳۹۸/۰۴/۲۲، روز شنبه، به مناسبت دهه‌ی کرامت و میلاد ثامن‌الحجج، حضرت امام رضا(ع) و تقارن آن با هفته‌ی بهزیستی، مرکز نمین با همکاری اداره‌ی بهزیستی شهرستان، ویژه‌برنامه‌ای را در سالن آمفی‌تئاتر مرکز برگزار کرد. در این مراسم، فرماندار، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، شورای شهر و جمعی از مسئولان ادارات مختلف شهرستان، حضور داشتند. اجرای مسابقه‌ی نقاشی، خواندن سرود توسط اعضای کودک مرکز، سخنرانی فرماندار محترم و اهدای جوایز به اعضای منتخب در مسابقه‌ی نقاشی و... از برنامه‌هایی بود که در این مراسم برگزار شد. همچنین در این دهه، کارگاه ادبی و نوشتن شعر و داستان کوتاه، کارگاه نقاشی، تهیه‌ی بروشور و نشریه‌ی الکترونیکی، تهیه‌ی کاردستی و کارت‌پستال و نوشتن متن تبریک این ایام بر روی کارت‌ها، معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت، معرفی کتاب، قصه‌گویی و روخوانی کتاب، باهدف آشنا شدن اعضا با سیره‌ی اخلاقی حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و نیز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برای اعضای کودک و نوجوان مرکز برگزار شد.                 

  * کانون نیر

مرکز فرهنگی هنری کانون نیر با برگزاری جشن تکلیف۳۰ عضو کانون پرورش فکری، هفته عفاف و حجاب را گرامی داشت. به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و پرورش حس دینی در  اعضا و علاقه‌مندسازی هرچه بیش‌تر آنان به شرکت در فعالیت‌های اسلامی، جشن تکلیف برای سی عضو مرکز برگزار شد.معرفی کتاب«نماز فرشته»، قصه‌گویی توسط مربیان و هم‌چنین، خوانش شعر و دکلمه‌ از سوی اعضا، ذکر احکام نماز و وضو توسط روحانی، پخش نما آهنگ‌های نماز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. در پایان اعضا و دانش آموزان  شرکت‌کننده در برنامه، وضو گرفته و با اقتدا به امام جماعت، نماز ظهر و عصر را به جا آوردند، دعای فرج خوانده و بعد از  پذیرایی، عکس یادگاری گرفتند.هم‌زمان با گرامیداشت دهه کرامت، میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر مرکز فرهنگی هنری نیر «جشن دخترانه» را برگزار کرد. با فرارسیدن دهه مبارک کرامت و روز میلاد باسعادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) و روز دختر، «جشن دخترانه» با حضور۸۰ نفر از اعضای دختر با دعوت قبلی در مرکز فرهنگی هنری نیر با همکاری هلال‌احمر برگزار شد.این جشن باهدف تقویت نشاط و شادمانی بین اعضا و آشنا کردن آن‌ها با سیره نبوی به اجرا درآمد. برنامه‌های مختلفی مانند: قصه‌گویی، معرفی کتاب توسط مربیان، معرفی شخصیت حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و برگزاری مسابقه به اجرا درآمد. در پایان از اعضای فعال و محجبه مرکز و اعضایی که دارای اسامی معصومه بودند، تجلیل شد.

لطفاً گزارش تصویری برنامه‌ها اینجا مشاهده نمایید.

                   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =