غنی سازی اوقات فراغت ۸۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اوقات فراغت ۸۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه دوره ابتدایی در بخش های هنری، ادبی، علمی و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان غنی سازی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،  خلیل رنجبر صبح دیروز در حاشیه بازدید از مرکز فراگیر فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهاران سنندج، اظهار داشت: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین آموزش و پرورش استثنایی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان و در راستای غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد زمینه مثبت و مساعد تقویت فعالیت های آموزشی و فرهنگی در قالب آموزش غیر رسمی خدمات ویژه ای به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می شود.

وی افزود: زمینه سازی بهره مندی از فرصت های یکسان برای بیش از ۸۰۰ دانش آموز دختر و پسر با نیاز ویژه دوره ابتدایی دارای آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی و دارای نیاز ویژه ذهنی با شرکت در فعالیت های آموزشی و مهارتی مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم شده است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با تأکید بر غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با فعالیت های مفرح و پرمحتوا، ادامه داد: فراهم آوردن بسترهای مناسب تربیتی و رشدی، آموزش مهارت های فردی و اجتماعی، تزریق روحیه امید و نشاط، افزایش قدرت تجسم و کنجکاوی از طریق آموزش و بازی از خدمات کانون پرورش فکری به دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

رنجبر یادآور شد: در این مراکز با استفاده از روش های غیرمستقیم و مکمل فراگیری مفاهیم هنری، ادبی و مهارت های اجتماعی به دانش آموزان آموزش داده می شود و قدرت تمرکز، اعتماد به نفس و خلاقیت های آنان ارتقا یافته و پرورش روح و ذهن علاوه بر ابعاد جسمانی دانش آموزان با نیازهای ویژه در اولویت قرار می گیرد.

وی بیان کرد: با تقویت مهارت های دانش آموزان با نیازهای ویژه صرف نظر از محدودیت آنها می توان توانمندی ها و ظرفیت های ارزشمند در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه مهارت آموزی برای این کودکان که در زمینه های چون قصه، داستان و نقاشی از استعدادهای خوبی برخوردارند یک اصل است، گفت: با ارائه آموزش هایی در قالب برنامه های جذاب و شاد به کودکان با نیازهای ویژه گام بزرگی در آموزش این گروه سنی برداشته می شود.

رنجبر اظهار داشت: آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی و مهارت های زندگی به کودکان و آگاه سازی خانواده ها از برنامه های مهمی است که با بهره گیری از ظرفیت های کانون پرورش فکری تلاش داریم در راستای تحول در آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه از آن بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =