کد خبر: 289692
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
بازدید 509
همایش «معجزه بازی» در کانون رشت برگزارشد

همایش«معجزه بازی» با هدف بررسی اصول فرزندپروری کارآمد و ارایه‌ی شیوه‌های مناسب برای‌بهره‌گیری والدین از ابزار بازی در تربیت فرزندان، تیرماه ۱۳۹۸ در کانون پرورش فکری رشت برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این همایش به‌منظور آشنایی افزون‌تر خانواده‌ها با اثربخشی بازی در تربیت نسل کودک و نوجوان و در سایه همراهی کانون، مرکز مشاوره نگاه نو و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی رشت صورت‌گرفت و محمدحسن نادری، دکترای روان‌شناسی تربیتی و بنیان‌گذار«معجزه بازی» در ایران به ارایه‌ی راهکارهایی برای بهره‌گیری والدین از ابزار بازی در تربیت فرزندان پرداخت.

نادری در این همایش، از مسیرهای رشد و تحول در فرزندان، چگونگی شکل‌گیری دلبستگی در کودکان و راه‌های تاثیرگذاری والدین برکودکان و نوجوانان برای مخاطبان سخن‌گفت.

میهمان این برنامه هم‌چنین نقش بازی در تربیت فرزندان را مورد توجه‌قرارداد و در ارتباط با  ضرورت توجه والدین به مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان و شیوه‌های آموزش این مهارت‌ها به آینده‌سازان مطالبی را به شرکت‌کنندگان ارایه‌کرد.

بازی، معجزه‌گر دنیای کودکی است

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این همایش به نقش سازنده‌ی بازی در شکل‌گیری شخصیت کودکان اشاره و تصریح‌کرد: «بازی، معجزه‌گر دنیای کودکی و ابزاری مناسب برای نظم‌بخشی به فکر و اندیشه کودک است».

اسفندیارضیائی در ادامه سخنان خود به جایگاه آموزش و پرورش در تشویق بهره‌گیری از ابزار بازی پرداخت و افزود: لازم است این مهم مبنای برنامه‌ریزی نظام آموزشی کشور قرارگرفته و آموزه‌های تربیتی با استفاده از شیوه‌های بازی محور و خلاقانه به مخاطب منتقل شود.

او درعین‌حال، نقش خانواده و کانون را در استفاده هدف‌مند از بازی و نشاط‌بخشی افزون‌تر به روش‌های آموزشی مهم توصیف‌کرد و افزود: «مطالعه و کتاب‌خوانی»، «تربیت آینده‌سازانی پرسش‌گر» و «فراهم‌سازی فرصت برای تجربه لذت بازی» از اولویت‌های کانون پرورش فکری محسوب‌می‌شود و فعالیت‌های آن درمسیر تحقق این اهداف صورت‌می‌گیرد.

این مدیر فرهنگی هم‌چنین از گشایش نخستین اتاق بازی این نهاد در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت سخن‌گفت و از تلاش برای افزایش اتاق‌های بازی در مراکز سراسر استان گیلان خبرداد.

قدردانی از مجموعه‌های همراه در برگزاری همایش«معجزه بازی»، بخش پایانی سخنان اسفندیارضیائی در این برنامه بود  که با حضور جمعی از روان‌شناسان، مشاوران، مربیان و خانواده‌ها صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =