بررسی راهکارهای توسعه و ترویج قصه‌گویی

در نشست فصلی مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، برنامه های استانی و منطقه ای قصه گویی مطابق شیوه نامه ی بیست و دومین جشنواره ی قصه گویی، بحث و بررسی شد.

در نشست فصلی مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، برنامه های استانی و منطقه ای قصه گویی مطابق شیوه نامه ی بیست و دومین جشنواره ی قصه گویی، بحث و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در ابتدای این نشست  محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون گلستان از تلاش‌های مربیان در جهت برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های ویژه تابستان قدردانی کرد.

 وی فعالیت‌های ویژه فصل تابستان، پویش فصل گرم کتاب، لزوم توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، فعال سازی و پویایی انجمن ها، شناسایی و جذب استعدادها، اهتمام در جلب مشارکت خانواده ها و فرزندانشان در جشنواره‌ی قصه گویی، راه اندازی انجمن قصه گویی  با هدف دستیابی به شعار سال " آینده ساختنی است" را از اهم فعالیتهای تابستانه‌ی کانون ذکر کرد.

رجب نسب با اشاره به اهداف اصلی برنامه ریزی معاونت فرهنگی، از فعالیت‌های فرآیند محور، حرکت تدریجی و مستمر، تمرین و تکرار فعالیت‌ها به عنوان عاملی تاثیرگذار در فرهنگ‌سازی و تبدیل آن به رفتاری پایدار نام برده و تصریح کرد: فرهنگ  مطالعه یکی از زیرساخت‌های جامعه می باشد و قصه گویی می‌تواند یکی از ابزار مهم برای بالا بردن سرانه مطالعه و برقراری ارتباط با نسل جدید به خصوص کودک و نوجوان باشد که نیازمند اطلاع‌رسانی و موج‌آفرینی است.

او در عین حال از مربی‌مسئولان مراکز کانون خواست تا با جلب مشارکت دستگاه‌های همسو بستر لازم را برای حضور پرشور آحاد جامعه به ویژه اعضای نوجوان، مربیان، زنان و مردان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در بخش‌های مختلف بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی فراهم سازند.

لزوم توجه به یادگیری و مهارت‌آموزی نوجوانان در قالب کلاس‌های تخصصی و تشکیل انجمن‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی و همچنین توجه به مسائل رفاهی و انگیزشی و برنامه‌ریزی برای استفاده مناسب از داشته‌های کانونی از دیگر مباحثی بود که توسط مدیرکل کانون بیان گردید.

در ادامه، برگزاری جشن‌ها و مهرواره‌های قصه گویی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تشریح محورهای جشنواره قصه گویی، تحلیل آماری فعالیت‌های سه ماهه اول مراکز،  بیان نقطه نظرات و مسائل مربوط به واحدهای مختلف و تشریح چگونگی شرکت در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از جمله مواردی بود که توسط کارشناسان و مربی مسوولان در این نشست فصلی مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =