گشایش و کلنگ‌زنی مراکز جدید، خبرهای خوش تابستان گرم کانون

توسعه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های گذشته اگرچه با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده است اما همچنان خبرهای امیدبخشی از راه‌اندازی مراکز کانون برای بچه‌های ایران به‌گوش می‌رسد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تعداد مراکز کانون در حال حاضر و در شرایطی که این مراکز، تابستانی گرم و پر از شادی و خلاقیت را تجربه می‌کنند، به ۱۰۱۲ مرکز شامل ۷۸۷ کتاب‌خانه ثابت، ۲۰ مرکز سیار شهری، ۱۴۹ مرکز سیار روستایی و ۵۶ کتاب‌خانه پستی رسیده است.

این در حالی است که جمعیت گروه‌های سنی واجد شرایط استفاده از این خدمات کانون در سراسر کشور در سال ۱۳۹۸ از ۱۴ میلیون فراتر و تعداد اعضای کانون نیز در پنجاه و چهارمین سال فعالیت خود حدود ۴۰۰‌هزار عضو است.

برهمین اساس مشکلات و کمبودهای بودجه‌ای و محدودیت‌هایی که در حوزه جذب نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی وجود دارد، توسعه زیربنایی مراکز ثابت را با مشکل روبرو کرده اما سیاست کانون در این سال‌ها بیشتر به سمت توسعه مراکز سیار روستایی سوق پیدا کرده که در جای خود بسیار با اهمیت است.

در این میان روزهای گذشته و در بین خبرهای استانی کانون، گشایش دوباره مرکز شماره ۳ کانون کرج در استان البرز و کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی هنری کانون در خلیل‌آباد استان خراسان رضوی از جمله خبرهای خوشحال‌کننده برای کودکان و نوجوانی بود که می‌توانند در دایره مخاطبان کانون در این شهرها قرار بگیرند.

بر این اساس کودکان و نوجوانان عضو مرکز ۳ کانون کرج که نزدیک به پنج سال خانه‌به‌دوشی کانون را تحمل کردند و در یک مکان استیجاری از خدمات و برنامه‌های فرهنگی آن بهره‌مند می‌شدند به ساختمانی جدید منتقل شدند.

ساختمان قبلی مرکز شماره ۳ کانون کرج در خیابان شهید نیاکی این شهر به دلیل قرارگرفتن در طرح شهرداری منطقه ۵ به‌ناچار تخریب شد و فعالیت‌های کانون در یک ساختمان استیجاری - که شهرداری در اختیار این مجموعه قرار داده بود - ادامه پیدا کرد، ساختمانی که البته با مشکلات فراوانی از نظر مکانی و امکانات روبرو بود.

اکنون پس از پنج سال و با آماده‌شدن ساختمان و  با حضور قاسم سلیمانی سرپرست کانون استان البرز، این مرکز به مکان جدید واقع در میدان دهقان ویلای اول، خیابان دوم، پلاک ۹ منتقل شد تا از تابستان ۹۸ از اعضای قدیم و جدید مرکز در فضایی متفاوت پذیرایی ‌کند.

بر اساس این گزارش آیین کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی هنری کانون خلیل‌آباد استان خراسان رضوی نیز با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان و ابراهیم قاسمی‌پور فرماندار شهرستان برگزار شد.

به گفته مدیرکل کانون استان، این مرکز جدید کانون قرار است با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و فراهم آوردن شرایط دسترسی کودکان و نوجوانان به امکانات فرهنگی، هنری و علمی در زمینی به مساحت ۲۲۶۶ متر و زیربنای ۸۰۰ متر احداث شود و زمین آن با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان خلیل‌آباد در اختیار کانون قرار گرفته و برای ساخت آن نزدیک به ۵۰۰میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان نیز به وجود نزدیک به ۱۰ هزار دانش‌آموز در این شهر اشاره کرد و از تامین اعتبار ساخت این مرکز خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =