ویژه‌برنامه‌ی «داردُخت» در کانون سمنان

ویژه‌برنامه‌ی «داردُخت» با همکاری اداره منابع طبیعی و محیط زیست در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، گلنساء شاهی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان از برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «داردُخت» در راستای شیوه‌نامه‌ی «مصرف بهینه آب» با دعوت از کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و هم‌چنین اداره محیط زیست این شهرستان و حضور اعضای دختر کودک و نوجوان خبر داد و گفت: عنوان برنامه از «دار» به معنی «درخت» به‌عنوان یکی از منابع مهم طبیعی و «دُخت» به معنی دختر برگرفته شده‌است.

وی اظهار داشت: در این نشست از سوی کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست، درباره‌ی آب و سایر منابع طبیعی و راهکارهای بهره‌برداری درست از آن‌ها و راهکارهای حفظ محیط زیست، استفاده کم‌تر از مواد پلاستیکی، بازیافت و مصرف بهینه آب مطالبی بیان شد.

کارشناس منابع طبیعی در بخشی از سخنانش با بیان این‌که طبیعت، امکانات بسیاری دارد که تداوم زندگی بشر و همه‌ی موجودات روی زمین، وابسته به آن است، تأکید کرد: آن‌چه که منابع طبیعی نامیده می‌شود، منابع تجدیدشونده‌ای هستند که از آن‌ها بهره‌برداری می‌کنیم و عمدتاً به خاک، گیاه، درخت و آب محدود می‌شود و در پایان از اعضا خواست تا بیش‌تر از پیش، دوستدار طبیعت باشند.

گفتنی است؛ اجرای بازی مار و پله با موضوع محیط زیست، نمایش فیلم و اهدای کیسه‌های پارچه‌ای به اعضا با هدف حفظ سلامت عمومی و ترویج این فرهنگ در جامعه از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =