«معرفی مشاغل» به عنوان «فعالیتی مهم و تاثیرگذار» مورد توجه مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

اعضای کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در مراکز فرهنگی‌هنری با کمک مربیان خود با شغل‌های گوناگون و اهمیت آنها آشنا می‌شوند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان با فعالیت «معرفی مشاغل» اعضا را با توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌هایشان بیشتر آشنا می‌کنند.

فعالیت‌های کانون پرورش فکری، که با دقت و مطالعه‌ی فراوان طراحی و اجرا شده‌اند، همواره در خدمت پرورش توانایی‌های کودکان و نوجوانان قرار دارد و زمینه را برای ساختن آینده‌ای موفق آماده می‌کند.

در این میان فعالیت «معرفی مشاغل» علاوه بر آشنا کردن اعضا با شغل‌های گوناگون و آگاهی‌بخشی به آنان می‌تواند به کودکان و نوجوانان در زمینه‌ی شناخت گرایش‌ها و استعدادهای‌شان کمک کند.

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آگاهی از اهمیت این موضوع، همچون دیگر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کانون، توجه ویژای به معرفی مشاغل دارند و در فرصت‌های گوناگون با حضور در محل‌هایی خارج از مراکز فرهنگی‌هنری و یا در فضای مرکز این فعالیت را اجرا می‌کنند.

نکته‌ی مهم در روند اجرای این فعالیت، و سایر فعالیت‌ها در کانون، انجام آنها به صورت گروهی است تا اعضا بدانند لازم است در کنار یک‌دیگر بایستند تا جامعه پیشرفت کند.

در همین راستا مراکز فرهنگی‌هنری دَلگان و شماره یک زابل با اجرای این فعالیت اعضا را با مشاغل خانگی و رادیو آشنا کردند.

در مرکز شماره یک زابل اعضا در ساختمان رادیو شهری زابل حضور یافتند و با سخنان مسئول آن با گویندگی رادیو، نویسندگی برنامه‌های رادیویی، خبرنگاری و تهیه کنندگی آشنا شدند.

در ادامه، اعضای مرکز هم با هماهنگی مسئولان رادیو برنامه‌هایی نظیر شعرخوانی، شاهنامه‌خوانی و قصه‌گویی با گویش محلی را در شرایط ظبط رادیویی اجرا کردند که تجربه‌ای به یادماندنی برای آنان به دنبال داشت.

اعضای مرکز دَلگان نیز با توجه به اهمیت مشاغل خانگی با کمک مربیان خود با تعدادی از این شغل‌ها و تاثیر آن بر اقتصاد خانواده آشنا شدند و به صورت عملی فرایند آماده سازی چند چاشنی غذایی را فراگرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =